Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
McDonald’s włącza się do gry o wegański rynek. Zapowiada bezmięsnego hamburgera McPlant

Wykorzystywany w nim zamiennik mięsa został opracowany we współpracy ze znaną weganom firmą Beyond Meat

McDonald’s zapowiada, że w 2021 roku wprowadzi do sprzedaży nowego bezmięsnego burgera McPlant. Wykorzystywany w nim zamiennik mięsa został opracowany we współpracy ze znaną już czytelnikom green-news.pl firmą Beyond Meat.

Przeczytaj też: Nowa kanapka roślinna w Żabce

W pierwszym etapie produkt będzie testowany „na niektórych rynkach”. Choć sieć nie podała, w których krajach będzie sprzedawać bezmięsne burgery, można spodziewać się, że w Polsce pojawią się dosyć szybko po ich wprowadzeniu na szerszą skalę. Jak wynika z ostatnich danych Uber Eats, nasz kraj jest drugim w Europie rynkiem pod względem zamówień potraw roślinnych.

Linia produktów McPlant ma być dużo szersza, niż tylko jeden burger. Znajdą się też substytuty kurczaka i kanapki śniadaniowe. Nie podano składu zamiennika mięsa, który znajdzie się w McPlant. Wiadomo jednak, że Beyond Meat jako główny składnik swoich produktów używa białka grochu.

Przeczytaj też: Lidl wyrusza na wegańską wojnę

McDonald’s potwierdza, że zainteresowanie produktami wegańskimi, również burgerami, to już stały trend konsumencki. Do walki o rosnący rynek roślinnych zamienników mięsa dołączają również koncerny takie jak Nestle i Cargill. W efekcie oferta produktów bezmięsnych będzie się rozrastać. Oby obyło się bez wpadek takich jak ta, którą zaliczył Burger King. Wprowadził na rynek bezmięsnego burgera, po czym okazało się, że wcale nie jest on produktem wegańskim.

KATEGORIA
STYL ŻYCIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies