Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Niedługo ruszy budowa polskiej gigafabryki baterii. Za projektem stoi firma z Pruszkowa

Impact Clean Power Technology poda za kilka tygodni szczegóły dużej inwestycji

Firma Impact Clean Power Technology działa od blisko 20 lat. W 2021 roku sprzedała 1200 baterii, z których 500 zamontowano w autobusach bateryjnych. Trafiły one również do pojazdów wodorowych i trolejbusów. ICPT pokrywa ok. 20 proc. krajowego rynku baterii dla autobusów z napędami alternatywnymi. Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach szef spółki z Pruszkowa, Bartłomiej Kras, poinformował, że w ciągu najbliższych tygodni poznamy lokalizację gigafabryki ICPT. Spółka, jak się dowiedziałam, ma nowego inwestora.

Fabryka baterii Impact Clean Power Technology w pierwszej fazie będzie miała moc produkcyjną do 2 GWh rocznie, a docelowo 5 GWh. Inwestycja lidera produkcji baterii dla autobusów (dostarcza baterie m.in. dla Solarisa) i innych pojazdów transportu publicznego to krok milowy w rozwoju.

Przeczytaj też: Fabryka magazynów energii Ubess za inwestycją stoi ukraińsko-niemieckie konsprcjum

Baterie z Pruszkowa zasilają nie tylko pojazdy, ale także roboty. Firma produkuje również stacjonarne magazyny energii. W ostatnich miesiącach dostarczyła je dla PGE Energia Odnawialna i PKP Energetyka. W 2021 roku zaprezentowała nowy moduł bateryjny dla autobusów – Leo300 posiadający największą gęstość energii na rynku (300Wh/kg). Jego montaż w pojazdach zwiększy znacząco ich zasięg. W autobusach może to być nawet dodatkowe 100 km.

Przeczytaj też: Polacy o krok od przełomu w produkcji baterii

Na rok 2022 firma zapowiedziała premierę rozwiązań wykorzystujacych baterie ze stałym elektrolitem. Jednak na komercyjne projekty z wykorzystaniem tego komponentu trzeba poczekać jeszcze około 4 lata.

Impact Clean Power Technology ma w planach także produkcję ogniw wodorowych. Polskie ogniwa paliwowe mogą znaleźć szerokie zastosowanie, patrząc na rządowe zaangażowanie w promocji wodoru jako paliwa dla energetyki, przemysłu i transportu.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies