Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
W Polsce powstanie nowa fabryka magazynów energii. Za inwestycją stoi ukraińsko-niemieckie konsorcjum

Inwestycję wyceniono na 1 mld zł. W nowej gigafabryce powstawać będą baterie i magazyny produkowane w technologii LTO

Polska spółka giełdowa Invista rozpoczyna współpracę z niemiecko-ukraińskim konsorcjum Ubess. Zagraniczny partner specjalizuje się w projektach pozwalających przechowywać i optymalnie wykorzystywać energię wyprodukowaną z OZE, oferując m.in. magazyny energii. Efektem współpracy ma być budowa w Polsce fabryki baterii i magazynów energii oraz dystrybucja produktów w Polsce.

Inwestycję wyceniono na 1 mld zł. Zakład powinien powstać w ciągu 12 miesięcy. W nowej gigafabryce powstawać będą baterie i magazyny produkowane w technologii LTO, czyli litowo-tytanowe (takie właśnie baterie zastosowano w wodorowej lokomotywie Pesy, o której pisałam w związku z jej premierą).

Przeczytaj też: W Gdańsku startuje ważna inwestycja bateryjna

Invista działa na polskim rynku od 2013 roku. W obszarze jej zainteresowań inwestycyjnych jest między innymi nowoczesna energetyka i elektromobilność. Spółka dzięki podpisanemu 16 grudnia br. porozumieniu stanie się wyłącznym dystrybutorem urządzeń wykorzystujących technologię LTO ukraińskiego partnera. Ubess w Ukrainie sprzedaje już ładowarki do samochodów elektrycznych oraz systemy do zarządzania energią. Efektem współpracy Invista i Ubess ma być budowa zakładu montującego magazyny energii i baterie z ogniw LTO. Z linii produkcyjnych rocznie mają zjeżdżać produkty o łącznej pojemności 1 GWh. W kolejnym etapie rozwoju projektu możliwe będzie także produkowanie ogniw.

Przeczytaj też: Tauron testuje nowy model zarządzania energią z OZE

Do kogo ma być skierowana oferta fabryki w Polsce? Przede wszystkim do zakładów i instytucji zużywających duże ilości energii. Produkty ukraińsko-niemieckiego holdingu mogą być stosowane w hubach, gdzie jednocześnie będzie produkowana, magazynowana i udostępniana zielona energia. Będą mogły uzupełnić infrastrukturę do ładowania samochodów budowaną na istniejących już stacjach benzynowych, na których przyłącza energetyczne nie mają odpowiedniej mocy, by obsłużyć szybkie i ultraszybkie ładowarki. Można je integrować z dużymi farmami fotowoltaicznymi.

Zdjęcie: mat prasowe Ubess

KATEGORIA
ENERGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies