Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Program „Mój elektryk” promują prawdziwi użytkownicy samochodów elektrycznych

Ruszyła kampania promująca w Polsce elektromobilność. W spotach wystąpili kierowcy e-aut

„Każda podróż ma znaczenie” to wspólna kampania Polskiego Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) mająca zachęcić Polki i Polaków do elektromobilności. Kampania towarzyszy trwającemu obecnie programowi dopłat do samochodów elektrycznych „Mój elektryk”. Podzielono go na etapy: w lipcu wystartowały nabór dla nabywców indywidualnych, niebawem rozpocznie się przyjmowanie wniosków od przedsiębiorców.

Przeczytaj też: Kiedy samochody elektryczne będą tańsze od spalinowych?

Kampania informacyjno-edukacyjna ma pomóc zrozumieć, dlaczego napędy stosowane w autach muszą zmieniać się na bezemisyjne. – Kampania pozwoli podnieść świadomość społeczną oraz promować postawy ekologiczne w transporcie – mówi Artur Lorkowski, zastępca prezesa NFOŚiGW. Twórcy kampanii stworzyli bazę wiedzy o samochodach elektrycznych i ich użytkowaniu.

Przeczytaj też: W Łodzi przedsiębiorcy mogli skorzystać z dopłaty do roweru cargo

W spotach przygotowanych przez PSPA występują prawdziwi użytkownicy samochodów elektrycznych. Pokazują, jakie praktyczne korzyści niesie elektromobilność. Wśród nich wymieniane są: ochrona klimatu, ochrona zdrowia oraz większy komfort podróży dzięki redukcji hałasu.

Auta na prąd nie mają rury wydechowej i nie emitują spalin. Nie zużywają ropy ani gazu, nie potrzebują też większości smarów i olejów. W Polsce użytkowanie samochodu elektrycznego wiąże się także z przywilejami takimi jak darmowe parkowanie w strefach płatnych dla pozostałych pojazdów, możliwość jazdy buspasem, dopłaty do zakupu e-aut, zwolnienie samochodów elektrycznych z akcyzy i wyższy limit amortyzacji dla przedsiębiorców.

Przeczytaj też: Czy korzystając z dofinansowania do e-aut musisz płacić podatek?

Program „Mój elektryk” zaplanowano na lata 2021-2026. Jego budżet to 500 mln zł, z czego 400 mln zł trafi jako dopłaty do leasingu aut z wtyczką. Po pierwszym miesiącu działania programu do NFOŚiGW wpłynęło ponad 400 wniosków o dopłaty. Indywidualni nabywcy mogą otrzymać 18 750 zł lub 27 tys. zł (jeśli posiadają kartę dużej rodziny).

NFOŚiGW zakończył już nabór dla banków, które zaangażowane będą w programie dopłat dla biznesu. Jak zapewniają przedstawiciele Funduszu, od uruchomienia kolejnego etapu programu dzielą nas tygodnie.

Wciąż nie wiadomo, kiedy ruszy program dopłat do infrastruktury ładowania – w jego przypadku budżet ma wynieść 800 mln zł. Jak wskazało we wrześniu br. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA), Polska jest w ogonie krajów unijnych pod względem dostępności stacji ładowania. Mniej w przeliczeniu na 100 km dróg mają ich tylko w Grecja i Litwa.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies