Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Uwaga! Nadjeżdża Voltswagen. To nie pomyłka – Volkswagen zmienia nazwę

Amerykańska centrala Volkswagena potwierdza, że szykuje się rebranding marki. Chodzi o zmianę dwóch liter w nazwie

Transformacja od Volkswagena do Voltswagena to publiczne przypieczętowanie deklaracji co do kierunku rozwoju Grupy. Pisałam o niej na portalu green-news.pl. Nie będzie w niej miejsca dla samochodów spalinowych. Rebranding obejmie na razie działającą w USA część koncernu, czyli Volkswagen Group of America. Nowa marka ma symbolizować rozwój, ruch i elektromobilność.

Przeczytaj też: Robot Volkswagena naładuje elektryczne auto na parkingu

– Zmieniamy w naszej nazwie K na T, ale to, co pozostaje niezmienne, to zaangażowanie naszej marki w tworzenie najlepszych w swojej klasie samochodów dla kierowców na całym świecie – wyjaśnia Scott Keogh, dyrektor generalny Voltswagen of America. Marka kojarzona z produkcją aut dla mas wkracza w erę elektromobilności i szykuje się do masowej ekspansji.

Voltswagen będzie produkować „samochód dla ludu”, ale z napędem elektrycznym. – Ta zmiana to ukłon w stronę naszej przeszłości. Od zawsze produkowaliśmy „samochód dla ludu” z tym, że teraz będzie to „elektryczny samochód dla ludu” – dodaje Keogh. Dlatego nazwa ma kojarzyć się jednoznacznie z prądem. Volt (po polsku wolt) to jednostka napięcia.

Przeczytaj też: Czy wiesz jak ugasić samochód elektryczny?

Firma zachowuje elementy dziedzictwa, z jakim wiąże się jego marka. Historia „samochodu dla ludu” sięga czasów hitlerowskich Niemiec. Volks po niemiecku oznacza lud, a Wagen – pojazd. Koncern miał produkować przystępne cenowo, niewielkie auta dla masowego klienta. Pierwszym „samochodem dla mas” był Garbus.

Volkswagen of America został założony w 1955 roku. Dziś już pod nową marką wprowadza na rynek pierwszego seryjnego elektrycznego SUV-a ID.4. Kształt logotypu pozostaje bez zmian, jednak linia elektryczna będzie wykorzystywała jasnoniebieskie tło. Nowa marka pojawi się we wszystkich kanałach komunikacji, w salonach i serwisach w całych Stanach Zjednoczonych.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies