Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Kupujący chcą wiedzieć, jaki jest ślad węglowy produktów. Sprzedawcy muszą mieć się na baczności

Producenci powinni uważać, bo greenwashing jest coraz bardziej na cenzurowanym

To, że wzrasta liczba Polek i Polaków, którzy deklarują gotowość na poświęcenia na rzecz klimatu, wiadomo od dawna. Natomiast wraz z rosnącą świadomością obywateli zwiększają się ich oczekiwania wobec producentów – wynika z najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Origo Group na zlecenie Stena Recycling.

Przeczytaj też: Upały nową zmorą polskich miast

W ankiecie „Circular Voice” wzięło udział 5000 respondentów i respondentek z Polski oraz z krajów nordyckich: Szwecji, Danii, Norwegii i Finlandii. Już na wstępie warto podkreślić: choć państwa skandynawskie czy Finlandia uchodzą za jedne z najbardziej „zielonych”, to Polska wcale nie wypada od nich gorzej. Respondenci znad Wisły częściej od tych z Finlandii i Szwecji deklarowali, że są gotowi całkowicie zmienić swoje nawyki konsumenckie, by zmniejszyć wpływ na klimat.

Przeczytaj też: Polski Alarm Smogowy zawalczy o „ekologicznego Nobla”

Odpowiedzi w badaniu wskazują na to, że konsumenci mają wobec produktów duże wymagania. Oczekują, że na ich produktach znajdą informacje o tym, jaka jest emisja CO2 w ich całym cyklu życia. Jako „bardzo ważną” odkreśliło tę kwestię 26 proc. ankietowanych (wśród Polaków – 31 proc.), a za „ważną” uznało ją 32 proc.

Co z tego wynika? Konsumenci chcą nie tylko deklaracji, że produkty są neutralne klimatyczne. Potrzebują także dokładnych informacji o ilości emitowanego CO2. To sygnał, że coraz trudniej będzie o greenwashing, czyli pozorowanie, że jakaś usługa czy produkt są „zielone” i nie wiążą się np. ze śladem węglowym. Niedawno pisałem o podobnym badaniu, które wykazało, że konsumenci mają coraz większą wiedzę o klimacie, a przez to są jeszcze bardziej podejrzliwi względem różnych deklaracji.

Image by rawpixel.com

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies