Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Ten elektryczny kociak ma szansę zabrać klientów Volkswagenowi. Imponuje nowoczesnością

Na Wyspy Brytyjskie wchodzi właśnie nowa marka motoryzacyjna. Model Ora Cat 01 producenta Great Wall Motors ma atrakcyjną cenę, zadowalające przyspieszenie i spory zasięg

Ora Cat 01 to najmniejszy model chińskiego producenta samochodów elektrycznych. Auto właśnie debiutuje w Wielkiej Brytanii. Ja widziałam je już w Monachium, podczas targów IAA i muszę przyznać, że prezentuje się bardzo dobrze. Cena małego hatchbacka ma na Wyspach zaczynać się od 25 tys. funtów (ok 135 tys. zł). Samochód ma napęd na przód, silnik o mocy 169 KM (126kW) i moment obrotowy 250 Nm, co daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy. W standardzie zamontowano ograniczenie prędkości do 160 km/h. Do wyboru będą dwie pojemności baterii: 48 kWh lub 63 kWh, większa pozwala przejechać ponad 420 km na jednym ładowaniu. Moc ładowania to 80 kW, co oznacza, że większą baterię można w optymalnych warunkach uzupełnić do 80 proc. w około 50 minut (stacja ładowania musi mieć też minimum taką moc).

Przeczytaj też: Seres, chińska marka dostępna w Polsce

Ora Cat 01 może śmiało konkurować z modelem ID.3 Volkswagena, czy Born Seata. Jest od niego o 10 tys. funtów tańszy. Ma niemal takie same wymiary - 4235 mm długości, szerokości 1825 mm i 1596 mm wysokości. Miałam okazję siedzieć w środku auta i miejsca jest pod dostatkiem. Z tyłu wygodnie zasiądą osoby, które mają maksymalnie 180 cm wzrostu. Przymierzaliśmy się do samochodu podczas dnia prasowego na targach. Z czterema osobami na pokładzie (najwyżsi mierzyli ok. 180 cm wzrostu) było wygodnie. Stylistyka jaką proponuje Great Wall Motors, nawiązuje trochę do aut retro. Pokazywałam zdjęcia z prezentacji modelu znajomym projektantom z Polski. Wszyscy zgodnie mówili, że widać tu europejską rękę. Jedni uważają, że auto ma coś z Porsche 911, a inni, że świetnie podszywa się pod Mini. Ja w nim widzę też jakieś nawiązania do Nissana Micra k12. Wiem jedno: stylistyka nie pozostawia oglądających auto obojętnymi, prowokuje do rozmowy. Pięknie prezentuje się zastosowana z tyłu LEDowa listwa świetlna.

Co znajdziemy we wnętrzu? To czego oczekujemy od nowoczesnego samochodu: duże ekrany, obraz z kamery 360 stopni, Apple Car i Android Car, systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę i zapowiedź autonomicznej jazdy plus asystent rozpoznający twarz kierowcy. Aktualizacje będą się pobierały automatycznie, bez konieczności odwiedzania serwisu.

Przeczytaj też: Toyota próbuje dogonić konkurencję

Z kim poza Volkswagenem będzie konkurować Great Wall na Wyspach? Moim zdaniem z Mazdą i Renault. Model MX-30 japońskiego producenta ma ciekawą stylistykę, ale niewielki zasięg (moje wrażenia z jazdy znajdziesz tutaj). Za to francuskie Zoe jest nieco mniejszym autem, ale z imponującym zasięgiem. Gdzieś pomiędzy nimi może zacząć sobie mościć miejsce Ora Cat 01. Producent liczy, że na Wyspach sprzeda ok. 50 tys. egzemplarzy rocznie. Zamówienia w Wielkiej Brytanii będzie można składać już w grudniu.

Kolejne rynki? Na pewno Norwegia, w niej chińskich marek przybywa. Producent Ory jest też zainteresowany rynkami pozostałych krajów kontynentu. W Monachium cała gama modeli została zaprezentowana na imponującym stoisku, tuż obok Hyundaia, BMW czy Mercedesa.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies