Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Green Podcast: depresja klimatyczna i zielona produkcja samochodów

Tym razem na platformy wskoczyły od razu dwa odcinki Green Podcast

Jak radzić sobie z lękiem klimatycznym? Czym jest depresja klimatyczna i na czym polega głęboka adaptacja do zmian klimatu? – tymi wątkami zajmujemy się w 18. odcinku Green Podcast.

O swoich doświadczeniach aktywizmu, walce o czyste powietrze i pionierskim projekcie Centrum Regeneratywnego Życia „Osada” opowiada psycholożka i popularyzatorka idei głębokiej adaptacji do zmian klimatu Emilia Ślimko.

– Dopóki reagujemy emocjonalnie na kryzys klimatyczny, wszystko z nami w porządku. Jest jeszcze nadzieja. Człowiek nie zawsze musi być tylko szkodnikiem, dlatego powołaliśmy centrum regeneratywnego życia – mówi w podkaście zaproszona ekspertka.

Zainteresowała Cię tematyka regeneratywnego życia i głębokiej adaptacji? Zajrzyj tutaj i tutaj - poznaj profesora Jema Bendella oraz „Osadę”.

Więcej o kryzysie klimatycznym i jego wpływie na nasze życie i zdrowie psychiczne przeczytasz w tekstach:

Politycy, dorośnijcie! - wołają bohaterki i bohaterowie filmu "Nadzieja umiera ostatnia"

Greta Thunberg: nasze nadzieje i marzenia toną w pustych obietnicach polityków

Lęk klimatyczny u młodych. Ponad połowa jest przekonana, że ludzkość czeka zagłada

Kryzys klimatyczny dotyka już dzieci w Polsce

Nie ma wątpliwości. To człowiek odpowiada za ocieplenie klimatu

Profesorka Uniwersytetu Jagiellońskiego ostrzega: można mieć alergię na smog

Naukowcy PAN ostrzegają: wzrost śmiertelności w Warszawie może sięgnąć 200%

19. odcinek Green Podcast poświęcony jest elektromobilności i zrównoważonej produkcji aut. Czy luksus może powstać z odpadów? Mówi o tym Katarzyna Gospodarek z BMW Polska. Wątków w rozmowie jest znacznie więcej:

  • Czy elektromobilność to greenwashing – są organizacje, które właśnie to zarzucają branży.
  • Czy da się produkować baterie do samochodów elektrycznych z poszanowaniem środowiska?
  • Skąd pozyskiwane są pierwiastki potrzebne do produkcji baterii?
  • Czy można wyprodukować silnik elektryczny bez użycia pierwiastków ziem rzadkich?
  • Jak poradzą sobie producenci aut, kiedy ich klientkami i klientami staną się ludzie urodzeni po roku 2000, którzy nie chcą mieć samochodów, ale chcą ich używać?

Chcesz wiedzieć więcej o zmianach zachodzących na rynku motoryzacyjnym i nowościach BMW? Kliknij w poniższe tytuły:

Rolls Royce też będzie zielony. Marka przyspiesza elektryfikację floty

Zmowa największych marek motoryzacyjnych ukarana

Najbardziej ekologiczne auta elektryczne mają pochodzić z Bawarii

Coldplay wyrusza w trasę dzięki bateriom z BMW i3

Subskrybuj nasz newsletter, śledź Twittera i profile na Instagramie i FB.
Spodobały Ci się te odcinki? Podziel się nimi!

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies