Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Ciche, oszczędne i komfortowe. Nowe pociągi dla austriackich kolei państwowych od Siemensa

Niebawem wzrośnie liczba nocnych połączeń na europejskich trasach. Pociągi, na krótszych trasach, zastąpią samoloty. Operatorzy już szykują tabor kolejowy

ÖBB (Österreichische Bundesbahnen – austriackie koleje państwowe) zamówiły 20 pociągów Nightjet nowej generacji Viaggio Next Level. Dostawcą będzie Siemens Mobility. Łącznie z pojazdami budowanymi już w wiedeńskiej fabryce Siemensa na podstawie wcześniejszego zamówienia, do 2025 roku tabor ÖBB zasilą aż 33 Nightjety. Nowe składy będa służyć na nocnych trasach do Włoch, Szwajcarii, Niemiec i Holandii.

Przeczytaj też: PKP Energetyka chwali się magazynem energii

– ÖBB już jest największym operatorem nocnych pociągów w Europie. Dzięki nowoczesnej flocie Nightjet jeszcze bardziej wzmocnimy naszą pozycję i zaoferujemy naszym podróżnym pierwszorzędny komfort – deklaruje Andreas Matthä, dyrektor generalny ÖBB. Nie bez znaczenia są również kwestie środowiskowe – Pociągi nocne zapewniają przyjazne dla klimatu połączenia między miastami europejskimi. Specjalne lekkie wózki zapewniają wyjątkowo płynną jazdę i mniejsze zużycie energii w całym cyklu życia pociągu – zwraca uwagę Michael Peter, dyrektor generalny Siemens Mobility.

Przeczytaj też: Podróż pociągiem może być naprawdę ekologiczna

Każdy pociąg będzie się składać z siedmiu wagonów. W porównaniu z dotychczasowymi modelami nowe składy zapewnią podróżnym więcej prywatności. W kuszetkach zaprojektowano pojedyncze minikabiny, a w wagonach sypialnych – osobne toalety i prysznice dla każdego przedziału. Standardem jest bezpłatny dostęp do WiFi. Dla pasażerów z ograniczeniami ruchu przewidziano niskopodłogowe wejście i bezbarierowe toalety.

Pociągi nocne w najbliższych latach będą przeżywały w Europie renesans. Mają skutecznie zastąpić loty na krótkie dystanse. To efekt zarówno lokalnie przyjmowanego prawa, np, we Francji, jak i działań Brukseli. Kluczową postacią dla odnowienia nocnych połączeń kolejowych jest eurodeputowana Karima Delli. W efekcie jej działań pojawia się coraz więcej zapowiedzi uruchamiania takich tras. Potencjał biznesowy tego rodzaju połączeń widzi też czeski operator, o którego planach możesz przeczytać tutaj.

Zdjęcie: mat. prasowe Siemens

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies