Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Na YouTubie wystartował kanał „Jazda z ElektroMaćkiem”. Pracownik NFOŚiGW przekonuje o zaletach elektrycznych aut

NFOŚiGW chce przybliżyć Polkom i Polakom temat elektromobilności w przystępny sposób. Na „elektryzujące” przejażdżki widzów zabierać będzie pracownik Funduszu

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) uruchomił nowy kanał na YouTubie. Został założony z myślą o promocji samochodów elektrycznych. Co tydzień w środę pojawiać się będą nowe materiały pod wspólnym tytułem „Jazda z ElektroMaćkiem”. Będzie tam można znaleźć porady, rozmowy z gośćmi i nowinki ze świata motoryzacji. W elektrycznej przygodzie ElektroMaćka wspierać będą polskie gwiazdy YouTube'a.

Przeczytaj też: W tej gminie co trzeci samochód ma napęd elektryczny

– Kanał powstał, by oswajać Polaków z elektromobilnością, mobilizować do podejmowania działań, które wpłyną na ograniczenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery i budować wokół NFOŚiGW społeczność zainteresowaną tematyką elektromobilności – wyjaśnia Artur Lorkowski, wiceprezes NFOŚiGW. ElektroMaciek to Maciej Popardowski, pracownik Departamentu Ochrony Przyrody i Leśnictwa NFOŚiGW. Po godzinach fan motoryzacji.

Fundusz zintensyfikował działania promujące elektromobilność w związku z uruchomieniem programu „Mój Elektryk”. Obecnie prowadzone są nabory pozwalające uzyskać 18 750 zł lub 27 tys. zł do zakupu auta elektrycznego. Program na razie wspiera tylko indywidualnych nabywców. NFOŚiGW zapewnia, że w najbliższych tygodniach uruchomi nabory dla przedsiębiorców, instytucji, rolników i innych podmiotów. Pojawią się też pieniądze na infrastrukturę ładowania. Więcej o jej finansowaniu pisałam tutaj.

Przeczytaj też: W Zawierciu powstaje nowy zakład recyklingu naterii litowo-jonowych

Polska realizuje bazowe założenia dotyczące rozwijania rynku paliw alternatywnych, w tym pojazdów elektrycznych. Zapisano je w „Planie rozwoju elektromobilności” opublikowanym w 2017 roku oraz w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 2018 roku. Jest to konsekwencja wejścia w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Obecnie w Polsce jest zarejestrowanych niewiele ponad 15 tys. samochodów w pełni elektrycznych i drugie tyle hybryd typu plug-in.

Przyjęte w 2017 roku Krajowe Ramy Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych zakładały, że do końca 2021 roku będzie w Polsce zarejestrowanych ponad 180 tys. samochodów elektrycznych, zaś w 2025 roku będzie ich już milion. Niestety musiano wycofać się z tych prognoz. Jednym z elementów budujących nowy rynek są subsydia. Na ich uruchomienie polscy kierowcy musieli, a właściwie nadal muszą, czekać wiele miesięcy.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies