Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Koniec wątpliwości co do śladu węglowego samochodów elektrycznych. Kia dostała certyfikat

Pierwszy koreański model z certyfikatem śladu węglowego

Elektryczna Kia EV6 jako pierwszy w historii koreański samochód uzyskała certyfikat śladu węglowego i etykietę „Carbon Measured”. Oznaczenia te przyznaje Carbon Trust, niezależna londyńska firma doradzająca firmom z całego świata w zrównoważonym i niskoemisyjnym rozwoju. Co ważne, pomiary wymagane do uzyskania certyfikatu obejmują nie tylko samą eksploatację, ale też cały cykl życia produktu, od pozyskiwania surowców, dostawy, produkcję i dystrybucję, aż po recykling.

– To ważna ocena działań, które obecnie podejmujemy, by zmniejszać ślad węglowy samochodu w całym jego cyklu życia. Wprowadzając w nadchodzących latach do oferty coraz więcej zelektryfikowanych modeli, zwiększamy nasze wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ścisła współpraca z Carbon Trust i uzyskanie etykiety „Carbon Measured” to zaledwie jeden z pierwszych kroków do wdrożenia nowych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju – tłumaczy Sangdae Kim, szef działu strategicznego planowania biznesowego w Kia.

Przeczytaj też: Kia Charge, ponad 170 tys. punktów do ładowania dla kierowców

Certyfikat Carbon Trust oznacza dla potencjalnych nabywców, że Kia EV6 nie tylko umożliwia zeroemisyjną mobilność, ale minimalizuje negatywny wpływ środowisko na każdym etapie. Producent zadbał o szczegóły – na przykład do produkcji tapicerki wykorzystano surowce z recyklingu butelek PET. Jednocześnie firma podkreśla walory użytkowe modelu. Podwójny system ładowania umożliwia ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V (bez dodatkowych adapterów), co daje 100 km zasięgu w 4,5 minuty. Nowa modułowa platforma E-GMP zapewnia jeden z największych zasięgów wśród e-aut dostępnych na rynku. Dlatego EV6 jest określany przez dziennikarzy mianem „Tesla killer" – oferuje już 500 km zasięgu.

Przeczytaj też: Mężczyźni zostawiają większy ślad węglowy niż kobiety

Kia deklaruje, że elektromobilność jest jej przyszłością. Nowa gama produktów marki ma objąć do 2026 roku aż 11 modeli z napędem elektrycznym, EV6 jest pierwszym z nich. Strategicznym celem firmy z Seulu (należącej obecnie do koncernu Hyundai) jest zdobycie pozycji lidera w popularyzacji e-aut. Nic dziwnego, skoro już sama nazwa „Kia” oznacza po koreańsku „wyjść z Azji”.

Mierzenie śladu węglowego samochodów elektrycznych będzie w najbliższym czasie wiodącym tematem. Już wiadomo, że baterie montowane w takich pojazdach niebawem będą musiały sprostać wyśrubowanym wymogom produkcji i recyklingu.

Zdjęcia: mat. prasowe Kia

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies