Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Kanadyjski startup zmienia zlewy w kompostowniki

Sepura Home od lat doskonali swoje rozwiązanie, które promuje hasłem „Uczyń swój zlew inteligentnym”

3,7 mln dolarów – tyle zebrał od inwestorów kanadyjski startup Sepura Home. Firma od kilku lat rozwija projekt, który ma całkowicie zmienić sposób, w jaki segregujemy i magazynujemy organiczne odpady. Przedstawiony w 2018 roku prototyp urządzenia o nazwie Sepura może służyć jako śmietnik lub niewielki domowy kompostownik podłączony do zlewu.

Przeczytaj też: Chcesz być ekologiczny nawet po śmierci?

Po poprawkach powstała wersja 3.0, którą startup zacznie wysyłać do pierwszych klientów jeszcze w tym roku. Pierwsza seria zapisów już się zakończyła, trwa druga. Zainteresowani muszą wnieść 100 dolarów (ok. 430 zł) przedpłaty. Pełna cena urządzenia to 700 dol (blisko 3 tys. zł).

Sepurę – jak wynika z filmów instruktażowych i promocyjnych – umieszcza się pod zlewem i łączy z odpływem. W ten sposób odpadki organiczne, np. obierki, mogą wpadać do pojemnika przypominającego niewielki kosz. Jednocześnie woda omija zbiornik i spływa bokiem. System sterujący sam odnotowuje, kiedy może podjąć pracę. Do zestawu dołączony jest też przycisk, którym można sterować tym procesem – woda spływa, a odpadki kierowane są do kosza. W ten sposób unika się zatykania rur przez obierki itd.

Przeczytaj też: Żabka przyjmie twoje butelki po napojach

Co ważne, odpadki nie są mielone jak w tradycyjnych młynkach umieszczonych w zlewach. Jak tłumaczy na jednym z nagrań szef startupu Victor Nicolov, uznano, że będzie to bardziej ekologiczne. Działanie Sepury przedstawiono na poniższym nagraniu.

Dodatkowym atutem rozwiązania ma być brak nieprzyjemnego zapachu. Zamknięte w szczelnym pojemniku odpadki mogą być przechowywane dłużej, a filtry zapewnią, że niemiła woń nie przedostanie się do mieszkania.

Swoją nowinkę Sepura Home reklamuje hasłem „Make your sink smart” („Uczyń swój zlew inteligentnym”), co jest nawiązaniem do mody na to, by urządzenia domowe były „smart”. Pierwsze zamówione w przedsprzedaży Sepury trafią do klientów w Ameryce Północnej w połowie 2023 roku.

KATEGORIA
INNOWACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies