Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
W Warszawie będzie jeszcze więcej ekologicznych autobusów. We wrześniu w trasę ruszy 50 nowych Solarisów na gaz

Skroplony gaz do pojazdów dostarczy spółka PGNiG

Spółka handlowa z grupy PGNiG podpisała dziś kolejną, tym razem ośmioletnią umowę na dostawy paliwa CNG do kolejnych autobusów na gaz, które pojawią się na ulicach Warszawy.

W efekcie po ulicach stolicy już wkrótce będzie jeździło ponad 220 ekologicznych autobusów gazowych. Jestem pewien, że to dopiero początek komunikacyjnego boomu gazowego w Polsce, m.in. ze względu na to, że gaz skroplony jest paliwem atrakcyjnym cenowo i przyjaznym dla środowiska naturalnego mówi Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG.

Przeczytaj też: Zygmunt Solorz-Żak zagra w zielone

Użycie gazu do napędzania pojazdów pozwala całkowicie wyeliminować emisję pyłów PM2,5 oraz PM10. Według danych przekazywanych przez PGNiG, autobusy gazowe w porównaniu z tymi z napędem diesla pozwalają ograniczyć emisję zanieczyszczeń nawet dziesięciokrotnie. Są też cichsze od spalinowych.

Po rozpoczęciu realizacji tego kontraktu, Arriva z flotą 142 pojazdów będzie drugim największym prywatnym operatorem autobusowym w Warszawie. Gazowe 18-metrowe autobusy Solaris w ramach podpisanej dziś umowy będą wozić pasażerów od września.

Przeczytaj też: ArcelorMittal kupi panele słoneczne

To już kolejna inicjatywa Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie czystych pojazdów. Niedawno stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe zamówiły 130 elektrycznych Solarisów Urbino 18. Wartość rozstrzygniętego niedawno przetargu to 400 mln zł.

Transport jest w Warszawie głównym źródłem smogu, a tłok na drogach powoduje ogromne korki. Wszystko przez to, że w mieście przybywa aut osobowych. Jednym ze sposobów walki z tymi problemami może być poprawa jakości usług świadczonych przez komunikację miejską oraz rozbudowa sieci metra. Jednocześnie w green-news.pl zachęcamy: zostaw czasem auto w garażu.

Autobusy na gaz emitują mniej CO2 niż te z tradycyjnym napędem diesla. Nie pozwalają co prawda redukować emisji CO2 tak jak autobusy elektryczne, ale wszystkie formy transportu publicznego są dla środowiska bardziej efektywne niż samotna jazda samochodem osobowym.

Foto: Flickr

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies