Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Argentyńska wołowina to kulinarny symbol. Jednak kraj przeistacza się w raj dla roślinożerców

Argentyńska wołowina jest przez koneserów uważana za jedną z najlepszych na świecie i eksportowana na cały świat. Jednak mieszkańcy Argentyny mają na mięso coraz mniejsze apetyty

W kraju, który jest światowym liderem produkcji wołowiny, spada zainteresowanie tradycyjnym mięsem. Czego oczekują klienci w zamian? Roślinnych alternatyw. Rezygnują z mięsa przede wszystkim dlatego, że chcą ograniczyć swój wpływ na środowisko i zadbać o zdrowie. Nie bez znaczenia jest też troska o dobrostan zwierząt. Uwagę na ten aspekt zwracają szczególnie młodsze pokolenia. W związku z tym w Argentynie rośnie sprzedaż roślinnych alternatyw mięsa. Przybywa też firm produkujących zamienniki. Portal Vegconomist.com przyjrzał się kilku najciekawszym startupom z tej branży.

Przeczytaj też: Powstał film o warszawskim wegebiznesie. Znasz te miejsca?

Eternal to firma z siedzibą w Buenos Aires. Do produkcji roślinnych zamienników wykorzystuje sztuczną inteligencję i modelowanie komputerowe. W efekcie powstaje zamiennik mięsa z białka grzybów. Eternal zebrał 15 mln dolarów w kolejnej rundzie finansowania. Jest też gotowy wejść na giełdę.

Tomorrow Foods to startup biotechnologiczny, który pozyskał ponad 3 mln dolarów na dalszy rozwój. Dostarcza białko roślinne „nowej generacji”, które nie zawiera glutenu, ma bardzo zbliżoną do prawdziwego mięsa konsystencję, a do tego jest produkowane bez emisji CO2.

Frizata to z kolei jedna z pierwszych firm produkujących wegańską żywność w Argentynie. Dostarcza gotowe mrożone dania nie tylko w kraju, ale i do Brazylii, Chile i USA. W połowie 2021 roku zgromadziła 5 mln dolarów od inwestorów.

Moolec to z kolei firm, która zajmuje się modyfikacją genetyczną roślin, by stawały się bioreaktorami do hodowli białek. W zarządzie startupu jest członek znanej w Argentynie rodziny hodowców wieprzowiny – Gaston Paladini.

NotCo, to największa roślinna firma spożywcza w Ameryce Łacińskiej. Od niedawna współpracuje z największą siecią argentyńskich fast foodów – Mostaza. Dzięki tej współpracy produkty NotCo z nowej linii Mega NotBurger będą dostępne w ponad 150 lokalizacjach w Argentynie.

Przeczytaj też: Uważaj na roślinne zamieniki mięsa. Nie zawsze są zdrowe

Już dziś około 12 proc. społeczeństwa argentyńskiego stanowią weganie i wegetarianie. Aż 60 proc. jedzących mięso deklaruje, że z niego zrezygnuje lub znacząco zredukuje jego spożycie. Vegconomist.com podawał w styczniu 2021 roku, że już jedna czwarta mieszkańców Argentyny świadomie rezygnuje z niektórych mięsnych posiłków na rzecz roślinnych. Dla 40-milionowego kraju, taka zmiana w sposobie żywienia, będzie się prawdopodobnie wiązała z koniecznością ograniczenia hodowli zwierząt na mięso.

Zdjęcie: mat. prasowe NotCo

KATEGORIA
STYL ŻYCIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies