Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Elektryczny Mercedes klasy S będzie mniejszy niż jego spalinowy odpowiednik. Są pierwsze zdjęcia

Auto prawdopodobnie zadebiutuje na rynku w 2021 roku

Na temat elektrycznego Mercedesa klasy S pewnych informacji jest na razie niewiele. Wiadomo jedynie, że ma powstać i że na rynku pojawi się prawdopodobnie za dwa lata. Ale dziennikarze portalu carscoops.com wytropili zamaskowane auto, które może kryć elektrycznego flagowca niemieckiego producenta podczas testów. Zdjęcia samochodu możecie zobaczyć tutaj.

Przeczytajcie też: Szef Porsche zaskoczony szybkim rozwojem elektromobilności

Ze zdjęć wynika zatem, że elektryczna klasa S (oznaczona symbolem EQS) będzie mniejsza od swojej spalinowej wersji. Jednak ma to nie wpłynąć w zauważalny sposób na ilość miejsca w środku dzięki specyfice aut elektrycznych. W przeciwieństwie do tradycyjnej „S” elektryczna nie będzie klasycznym sedanem a pięciodrzwiowym fastbackiem. Dziennikarze carscoops.com opisują bryłę auta jako płaską z przodu, z nachyloną linią dachu i szerokim tyłem. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że EQS będzie zapewniać ok. 500 kilometrów zasięgu i moc ok. 400 koni mechanicznych. Sportowa wersja AMG ma mieć 600 koni.

Przeczytajcie też: Solaris dostarczy 130 elektrobusów do Warszawy

Większość liczących się na świecie producentów samochodów albo już ma w swojej ofercie modele elektryczne albo aktywnie pracuje nad wprowadzeniem ich do produkcji. Wydaje się zatem, że od elektrycznej motoryzacji nie ma odwrotu. Z większości analiz wynika, że samochody na prąd generują o wiele mniej dwutlenku węgla, niż ich spalinowe odpowiedniki.

Daimler, właściciel Mercedesa pokazał już elektrycznego SUV-a, czyli model EQC i zapowiedział dążenie do neutralności klimatycznej. Niemiecka konkurencja Mercedesa z półki premium już ma elektryczne samochody w ofercie. Na przykład Audi sprzedaje od tego roku model e-tron, który dostępny jest także w Polsce.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies