Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Solaris wyprodukował autobus, który poradzi sobie w śniegu i na mrozie. Trwają testy w Norwegii

Ma 15 metrów długości oraz zasięg pozwalajacy jeździć na trasach miejskich i podmiejskich. Norwescy przewoźnicy zaczynają testy nowego elektrycznego autobusu Solaris. Co go wyróżnia?

Urbino 15 LE electric to nowy autobus produkowany przez Solarisa. Może pełnić rolę pojazdu miejskiego lub międzymiastowego. Jest niskowejściowy, w pełni elektryczny i właśnie zaczyna testy w Norwegii, gdzie trafiły dwa pierwsze egzemplarze. Pojazdy najpierw będzie można zobaczyć w okolicach Oslo, a następnie Kristiansand.

Autobusy powstały z myślą o skandynawskich operatorach, zamontowano w nich pakiety wyposażenia zgodne z normą „Busnordic”. Mają zatem bardziej wydajne ogrzewanie z pompą ciepła, dodatkowe długie światła, schowek na łańcuchy śniegowe oraz urządzenie podające piasek pod koła pojazdu. W miejscach, do których trafią Urbino 15 LE electric, jest już infrastruktura do ładowania autobusów elektrycznych. Są tam zarówno ultraszybkie stacje pantografowe, jak i zwykłe ładowarki z wtyczką zamontowane w zajezdniach.

Piasecznica w autobusie elektrycznym Solaris

Przeczytaj też: Baterie z wyeksploatowanego autobusu trafią do magazynu energii

– Powstanie naszego nowego 15-metrowego autobusu wiązało się z dużymi nakładami pracy zarówno ze strony wspaniałego zespołu w naszej fabryce, jak i zainteresowanych tym modelem klientów. Wraz z całym moim zespołem w Solaris Norge AS jesteśmy bardzo podekscytowani – mówi Sverre Skaar, dyrektor zarządzający Solaris Norge AS. Pojazd miał swoją premierę w październiku 2020 roku. Testy autobusów potrwają do końca marca br. Wezmą w nich udział liniowi kierowcy oraz pasażerowie na co dzień korzystający z miejskich i podmiejskich autobusów.

Przeczytaj też: Solaris rusza z dostawami elektrycznych autobusów szkolnych

Urbino 15 LE electric to pierwszy autobus Solarisa zaprojektowany tylko jako pojazd elektryczny. Zastosowano w nim szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych podnoszących bezpieczeństwo. Są tam m.in. fotele z mocowaniami ISO-FIX do montażu foltelików dziecięcych, system zdalnego zarządzania flotą eSConnect, który ma moduł predykcji awarii pojazdu. Baterie zamontowane w testowych e-busach to Solaris High Energy+ o pojemności ponad 470 kWh. Łącznie zamontowano w pojeździe sześć zestawów baterii – dwa na dachu i cztery w tylnej części autobusu.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies