Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Unilever stawia na dietę roślinną. Klienci zrezygnują z mięsa dla zdrowia i środowiska?

Ogłoszona przez Unilever inicjatywa Future Foods ma sprawić, że konsumenci będą się zdrowiej odżywiać

Unilever to jedna z największych firm spożywczych ziemi. Wraz ze wzrostem świadomości społecznej mierzy się z silną krytyką. Zarzuty dotyczą głównie ignorowania negatywnego wpływu konernu na środowisko. Presja zaczyna powoli przynosić skutek i Unilever stopniowo włącza się w transformację rynku. Obecnie startuje akcja mającą sprawić, że konsumenci sami zaczną wybierać dietę zdrowszą i mniej obciążającą Ziemię.

Przeczytaj też: Unilever chce wyeliminować paliwa kopalne ze swoich środków czystości

Unilever uruchamia globalną inicjatywę Future Foods, której celem jest edukacja i promowanie diety korzystnej dla człowieka oraz środowiska. Korporacja chce doprowadzić do spadku spożycia mięsa przy jednoczesnym przestawianiu się na produkty roślinne. Jeśli uda się zrealizować plan, to za maksymalnie siedem lat sprzedaż roślinnych alternatyw mięsa i nabiału spożywczego giganta powinna osiągnąć wartość jednego miliarda euro. Już dzisiaj na polskim rynku dostępne są roślinne nuggetsy do burgera „Wegger” sprzedawanego w sieci Żabka. Wkrótce na sklepowych półkach w całej Polsce znajdą się inne produkty The Vegetarian Butcher, firmy przejętej w 2018 roku przez Unilever i dostarczającej już Whoopery pochodzenia roślinnego dla sieci Burger King.

Koncern zobowiązał się także, iż do 2025 roku zmniejszy o połowę ilość odpadów żywnościowych. W tym celu zamierza zreorganizować łańcuchy dostaw od etapu pozyskania surowca aż do transportu na sklepowe półki. Do połowy dekady Unilever planuje też podwoić liczbę produktów zawierających znaczące ilości białka lub mikroelementów, np. witamin, cynku, żelaza i jodu. Na polskim rynku rolę tę spałniać będą nowe fixy Knorr czy marka tłoczonych na zimno i niepasteryzowanych soków Urban Monkey. Bardzo istotne jest to, że w najbliższych latach gigant będzie zmniejszać kaloryczność, zawartości soli i cukru w swoich produktach.

Przeczytaj też: McDonald’s włącza się do gry o wegański rynek

Działania słuszne, a cieszyć może fakt, że deklaracje te nie dotyczą lokalnego producenta, lecz molocha, który w swoim portfolio ma m.in. marki Knorr, Lipton, Algida, Ben & Jerry’s, Hellmann’s czy Magnum. To właśnie Unilever może sprawić, że roślinne alternatywy mięsa i nabiału zaczną zyskiwać na popularności i znaczeniu na masową skalę. Bo chociaż sporo się o nich mówi i pisze w mediach typu green-news.pl, to trzeba mieć na uwadze, że stanowią one rynkową niszę i prędko się to nie zmieni.

KATEGORIA
EKOLOGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies