Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Startuje druga edycja programu Climate Leadership. Tak korporacje chcą ograniczać swój wpływ na klimat

W pierwszej edycji wzięło udział 10 firm z różnych branż

Wystartowały zapisy do drugiej edycji programu Climate Leadership. Organizuje go Centrum UNEP/GRID, czyli ośrodek afiliowany przy Programie Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Projekt ma za zadanie promowanie inicjatyw prowadzonych przez duże firmy, których celem są realne zmiany biznesu na rzecz neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju.

Przeczytaj też: Orlen bliżej farmy wiatrowej na Bałtyku

W pierwszej edycji programu Climate Leadership wzięły udział takie firmy jak m.in. Coca-Cola HBC Polska, Żywiec-Zdrój, Orange Polska, BNP Paribas czy Ergo Hestia. W ramach inicjatyw podjętych w czasie trwania programu Orange zobowiązało się do tego, że do końca 2025 r. będzie odzyskiwać 30 proc. zużytych urządzeń mobilnych. Emisję CO2 Orange wyeliminuje do 2040 r. Z kolei BNP Paribas chce rozwijać ofertę produktów i usług, których celem jest finansowanie transformacji energetycznej klientów indywidualnych, firm i wspólnot mieszkaniowych.

Przeczytaj też: Budżet na Mój Prąd wyczerpany

– W pierwszej edycji programu wzięło udział 10 firm z bardzo różnych branż. Czekało na nie wsparcie ponad sześćdziesięciu ekspertów. Dzięki temu udało się wypracować realne rozwiązania, które wpłyną na realizację głównego celu, czyli neutralizację szkodliwego wpływu biznesu na środowisko – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor centrum UNEP/GRID Warszawa, współtwórczyni programu Climate Leadership.

KATEGORIA
EKOLOGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies