Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Elektryczne auta Bolt wkrótce na ulicach Warszawy

W przyszłości Bolt chce oferować klientom wyłącznie przejazdy autami na prąd

Bolt ogłosił niedawno, że część pieniędzy z każdego przejazdu będzie przekazywał na projekty równoważące skutki funkcjonowania tego rodzaju transportu. W efekcie chce zmniejszyć swój wkład w emisję CO2 w sektorze transportu w Europie o co najmniej 5 milionów ton do 2025 r.

– Uznaliśmy to za pierwszy krok, który można podjąć najszybciej i stosunkowo niewielkim nakładem pracy. Na podstawie liczby przejechanych kilometrów, modeli aut i ich emisji na kilometr szacujemy całkowitą emisję ze świadczonych w ramach usługi przejazdów i kupujemy certyfikaty potwierdzające realizację projektów zalesiania czy OZE, które zneutralizują emisję – wyjaśnia Martin Villig, współzałożyciel i prezes Bolta.

Przeczytaj też: Warszawa ma dość smogu

Jednak firma zamierza iść dalej. – Współpracujemy z miastami i prywatnymi firmami, by rozbudowywać sieci ładowarek samochodów elektrycznych. Obecnie w wielu miastach nie da się po prostu używać aut na prąd na szerszą skalę ze względu na brak dostępu do punktów ładowania. Dotyczy to niestety również Warszawy. Tymczasem jeśli auto ma jeździć dużo, potrzebuje również szybkich ładowarek, a tych jest jak na lekarstwo – ocenia Martin Villig.

Liczy jednak, że sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych będzie z czasem rozbudowywana. – Już niedługo uruchomimy w Warszawie nową kategorię przejazdów Bolt autami elektrycznymi. Na razie będzie to jedna z opcji, ale z czasem zamierzamy całą flotę samochodów spalinowych przestawiać na elektryczne – wyjaśnia Villig. Na obecną chwilę nie chce ujawnić liczby pojazdów.

Przeczytaj też: Honda przyspisza z ofertą samochodów elektrycznych

– Zdajemy sobie sprawę, że początkowo usługa ta będzie wykorzystywana przez ludzi mających świadomość wpływu na środowisko. Ale świadomość użytkowników rośnie, a dodatkowo widzimy, że sami jako Bolt możemy odegrać ważną rolę w edukowaniu mieszkańców, jak ich decyzje odnośnie poruszania się po mieście wpływają na środowisko – podsumowuje prezes Bolta.

Z Martinem Villigiem, współzałożycielem i prezesem Bolta rozmawialiśmy podczas odbywającego się niedawno w Katowicach Impact mobility rEVolution’19. Serwis green-news.pl był patronem medialnym wydarzenia.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies