Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Starbucks i Pizza Hut dołączają do firm dających zniżki na niesprzedane jedzenie

Właściciel obu marek dołącza do aplikacji Too Good To Go, dzięki której dania, które nie znalazły nabywców w lokalach, nie trafiają na śmietnik

Jak podaje spółka AmRest, od dzisiaj na platformie Too Good To Go można zamawiać posiłki, których nie sprzedały kawiarnie Starbucks. Jeszcze w październiku do Starbucksa dołączy Pizza Hut. Póki co, akcja swoim zasięgiem ma objąć Warszawę i Kraków, jednak kwestią czasu jest dołączenie do aplikacji pozostałych kawiarni i pizzerii w Polsce.

Przeczytaj też: Ta apka pozwoli Ci zbierać bonusy dzięki bieganiu

Too Good To Go jest obecne na rynku od 2016 roku, dzięki niemu ponad 5 milionów użytkowników w Europie zdołało uratować ponad 19 milionów posiłków. Idea jest prosta – w obliczu globalnego ocieplania klimatu musimy przestać marnować żywność, a to, jak pokazują statystyki, nie idzie łatwo. Dlatego pomysłodawcy postanowili stworzyć platformę, na której lokale oferują „pyszne niespodzianki”, czyli produkty, które danego dnia się nie sprzedały, a stanowią pełnowartościowy posiłek w bardzo korzystnej cenie (nawet 70 proc. taniej względem ceny początkowej). W Polsce aplikacja działa od lipca, jednak już w tym momencie współpracuje z nią ponad 200 restauracji w całym kraju.

Przeczytaj też: Jak zrezygnować z szamponu w plastikowej butelce?

Według badań Eurostatu cała Unia Europejska marnuje rocznie około 88 mln ton żywności, a te z kolei przekładają się na 500 mln ton CO2 emitowanego do atmosfery. Ponadto, pomimo sprzyjającej koniunktury, na całym świecie miliony osób stale przymierają głodem, co oznacza, że stajemy przed problemem o charakterze nie tylko ekologicznym, ale i etycznym. Warto więc rozpowszechniać i uświadamiać społeczeństwo na temat rozwiązań takich jak aplikacja Too Good To Go, ponieważ właśnie dzięki pozornie małym krokom jesteśmy w stanie przyczynić się do korzystnej zmiany klimatycznej.

KATEGORIA
LESS WASTE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies