Partnerzy strategiczni
Orlen
Port instalacyjny w Świnoujściu z kolejnym kontraktem. Obsłuży część prac projektu Baltica 2

Zachodniopomorski terminal należący do grupy Orlen ma kolejnego zainteresowanego swoimi usługami. Firma Smulders, która odpowiada za produkcję platform dla farmy Baltica 2, skorzysta z portu w Świnoujściu. Będzie tam magazynować i montować stalowe komponenty farmy

Port instalacyjny w Świnoujściu powstał z inicjatywy Orlen, aby obsługiwać sektor offshore wind (morska energetyka wiatrowa). Terminal, otwarty w czerwcu 2025 roku, znalazł już pierwszego klienta – Ocean Winds, a teraz dołączają kolejni.

Przeczytaj też: Decyzja Polenergii i Equinora: FID dla farm Bałtyk 2 i 3

Orlen Neptun, spółka z grupy zajmująca się rozwojem projektów offshore wind, podpisała umowę ze Smulders. Firma to producent konstrukcji fundamentów dla morskich farm wiatrowych, która jest zaangażowana w projekt Baltica 2 (realizowany przez PGE i Ørsted).

Kolejna umowa dla portu w Świnoujściu

Smulders będzie produkować wewnętrzne platformy dla farmy w zakładzie w Żarach, a później będzie montować je właśnie w porcie instalacyjnym Świnoujście Offshore Terminal. Będą tam składowane i montowane, później zostaną przetransportowane na miejsce instalacji na morzu. Umowa obejmuje również budowę hali produkcyjnej, w której będą przeprowadzane prace przygotowawcze, montażowe, instalacyjne i naprawcze.

Przeczytaj też: Bałtyk podzielony, planowana moc farm z II fazy

Port instalacyjny w Świnoujściu posłuży w przyszłości do obsługi budowy kolejnych morskich farm Orlenu. Poza będącym już w budowie projektem Baltic Power koncern ma koncesje na jeszcze pięć obszarów pod elektrownie wiatrowe na Bałtyku. Pierwsza z nich, Baltic East o mocy 1 GW, jest przygotowywana do zaplanowanej na grudzień 2025 roku aukcji.

Artykuł sponsorowany

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies