W pierwszym półroczu sieć Dino wyprodukowała prawie o jedną czwartą energii więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej
Budowa własnych instalacji fotowoltaicznych na dachach supermarketów Dino od samego początku budzi duże zainteresowanie Green-news.pl, o czym możesz przeczytać na przykład w tekście Sklepy zamienią się w elektrownie słoneczne. Inwestycje realizowane przez sieć handlową Tomasza Biernackiego są przykładem transformacji energetycznej wspieranej przez krajowy kapitał. W przypadku Dino nadachowa fotowoltaika stała się jednym z flagowych elementów rozwoju i budowania pozycji konkurencyjnej.
Przeczytaj też: Unimot ostrożnie w transformację
Chociaż fotowoltaiczny boom w Polsce stopniowo wygasa (w kraju postawiono już elektrownie PV o mocy blisko 23 gigawatów), a dyskusja o transformacji zdaje się grzęznąć w politycznych koleinach, przykład Dino pokazuje, jakie są realne potrzeby i ambicje polskiego biznesu. Dino nie tylko dynamicznie rozwija sieć sprzedaży (w pierwszym półroczu przybyło 147 nowych sklepów). Jednocześnie obecnie na dachu każdego nowego punktu handlowego zakładana jest instalacja słoneczna.
Według raportu finansowego Dino, w I półroczu 2025 r. sieć zamontowała elektrownie słoneczne w 203 punktach (oprócz sklepów ma je także na pięciu centrach dystrybucyjnych). W efekcie własne źródła energii ze słońca ma już 94 proc. (2679 z 2845) marketów sieci. Łączna moc elektrowni słonecznych Dino wynosi 109 MW, co od stycznia do końca czerwca pozwoliło wyprodukować 56 gigawatogodzin energii elektrycznej. To o 24 proc. więcej niż w tym samym okresie 2024 roku.
Przeczytaj też: Famur wyprodukuje polskie turbiny wiatrowe
Jednocześnie na podstawie dostępnych danych za I półrocze br., również tych o tempie rozwoju sieci handlowej, można szacować, że fotowoltaika na dachach pozwala Dino zaspokoić około jednej czwartej zapotrzebowania na prąd.
Strategia Tomasza Biernackiego i jego zespołu wykracza poza prostą odpowiedź na rosnące koszty energii. To przykład, że polski biznes – niezależnie od wielkości – może stawiać na rozwiązania, które jednocześnie obniżają rachunki, wzmacniają bezpieczeństwo energetyczne i pośrednio przyczyniają się do dekarbonizacji gospodarki.