Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Największy hub ładowania autobusów elektrycznych w Warszawie już działa

Sześć nowych stacji ładowania dla autobusów na prąd uruchomiono właśnie na pętli w warszawskim Wilanowie

Zamontowane w czerwcu br. stacje ładowania na pętli autobusowej w Wilanowie zostały dopuszczone do użytku przez Urząd Dozoru Technicznego i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Dostawcą sprzętu jest zielonogórska Ekoenergetyka Polska.

To największy tego typu obiekt w Warszawie. Na miejscu jest sześć ładowarek pantografowych o łącznej mocy 2,4 MW. W całej warszawie Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) mają ich już 24.

Przeczytaj też: Solaris buduje charging park, będzie testował rozwiązania do ładowania autobusów

Prąd z nowych urządzeń zasili pojazdy jeżdżące na trzech trasach do oddalonych o ponad 20 km dzielnic Bielany i Bemowo. Autobusy dwóch linii będą mogły ładować się na obu ich krańcach. Prowadzone przez MZA inwestycje w infrastrukturę do ładowania to działanie konieczne żeby efektywnie wykorzystać rosnącą flotę zeroemisyjnych autobusów. Stolica ma dziś największy park autobusów na prąd w Polsce.

Przeczytaj też: W Zielonej Górze powstaje Europejskie Centrum Eelektromobilności

Ładowarki pantografowe to jeden z najszybszych sposobów ładowania elektrycznych pojazdów. Dwudziestominutowy postój pozwala naładować baterię nawet w połowie. Kolejne urządzenia pantografowe pojawią się w Śródmieściu, na Woli i Ursynowie.

Ekoenergetyka Polska to największy w rodzimy producent infrastruktury do łasowania autobusów oraz pojazdów indywidualnych. Ładowarki z Zielonej Góry można już spotkać w Norwegii, Hiszpanii, Niemczech. Niedawno firma podpisała duży kontrakt na dostawę urządzeń do Paryża.

Zdjęcie: mat. prasowe MZA

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies