Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
ARP e-Vehicle pokazała nowy e-bus. Ma 10 metrów i przejedzie nawet 400 km

Nowy model to polska konstrukcja, od początku projektowana z myślą o napędzie elektrycznym

Podczas tegorocznej odsłony Targów Transexpo w Kielcach odbyła się premiera 10-metrowego autobusu produkowanego przez ARP e-Vehicles Pilea. Konstrukcja powstała od razu z myślą o napędzie elektrycznym. Baterię umieszczono w podwoziu. Takie rozwiązanie ma podnosić komfort podróży pasażerów oraz zwiększać zasięg pojazdu – jak podkreśla producent – nawet o 10 proc. Autobus powstał na bazie krótszego modelu, 8,6-metrowego, którym firma debiutowała ponad dwa lata temu. Krótszy pojazd sprawdzi się jako autobus szkolny. Dłuższa wersja jest już pomyślana jako autobus miejski lub podmiejski.

Przeczytaj też: Strefy czystego transportu potrzebne od zaraz. Wyniki pomiarów stężenia toksyn w powietrzu są przygnębiające

Wyróżnikiem autobusów produkowanych przez ARP e-Vehicles jest płaska podłoga w całym pojeździe. Podnosi to komfort użytkowania i bezpieczeństwo pasażerów. Podłoga skrywa trzy pakiety baterii. Dzięki czemu autobus może pokonać nawet 400 km na jednym ładowaniu. Producent podkreśla, że w projekt zaangażowany jest w 100 proc. polski zespół konstruktorów i inżynierów oraz, że 60 proc. użytych komponentów wyprodukowano w Polsce.
Pojazd można ładować zarówno przez kabel jak i pantografem.

Przeczytaj też: W tej gminie co trzeci zarejestrowany samochód jest elektryczny

ARP e-Vehicles to spółka, która powstała po przejęciu udziałów Rafako e-Bus przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Prezesem został Mariusz Wdowczyk, zaś wiceprezesem Michał Maćkowiak, pomysłodawca projektu autobusu elektrycznego w Rafako. Producent ma już za sobą dostawę pierwszego autobusu. Wyjechał on na ulice Konina w październiku 2021 r.

Podczas jubileuszowych 15. Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo zaprezentowano też autobus wodorowy Autosanu, o którym przeczytasz w tekście Autosan powalczy o samorządowe kontrakty. W październiku zaprezentuje swój pierwszy autobus wodorowy. Pokazano też odświeżoną gamę modeli oferowanych przez Solarisa.

Autobusy elektryczne z Polski dostarczane są do wielu miast w Europie. Nasz kraj jest niekwestionowanym liderem produkcji w tym segmencie rynku.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies