Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Kolejna sieć sklepów stawia na własną fotowoltaikę. Panele pojawiły się na dachu Bricomana

Wcześniej na małe instalacje zdecydowały się Lidl, Dino oraz Castorama

Bricoman to kolejna sieć sklepów, która zdecydowała się na korzystanie z fotowoltaiki. W ramach pilotażu o instalację wzbogaciła się gdańska placówka firmy, o czym informuje serwis propertynews.pl. Projekt pozwoli pozyskać dane, które będą wykorzystywane przy instalowaniu paneli na innych marketach budowlanych tej marki.

Przeczytaj też: Wraca sprawa prywatyzacji lasów

Instalacja na dachu gdańskiego sklepu składa się z 288 modułów połączonych w dwa osobne zestawy i osiąga moc prawie 100 kWp. Firma przekonuje, że mała elektrownia słoneczna pozwala pokryć zapotrzebowanie sklepu na oświetlenie, natomiast w dni wolne od handlu wyprodukowana nadwyżka jest sprzedawana do sieci.

Panele, które trafiły na dach sklepu, znajdują się jednocześnie w regularnej ofercie dla klientów Bricomana. Może to stanowić dodatkową reklamę. Na kategorię energooszczędnego domu w ofercie sieci składają się także pompy ciepła czy izolacje. Bricoman łączy też klientów z instalatorami tych rozwiązań. Zainteresowanie produktami proekologicznymi, w tym fotowoltaiką, stale rośnie, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i tych firmowych.

Przeczytaj też: Bruksela przedstawiła szczegóły nowej reformy klimatycznej

Podobny pilotażowy projekt kilka miesięcy temu rozpoczęła Castorama. Instalacją fotowoltaiczną może się już pochwalić placówka sklepu w Zamościu. Z serwisu green-news.pl dowiesz się, że w 2021 roku elektrownie słoneczne pojawią się też na 120 marketach Lidla. Z kolei sieć Dino w lutym zakończyła pierwszy etap zapowiedzianego w ubiegłym roku planu zakładania instalacji fotowoltaicznych na dachach marketów. Instalacje pojawiły się na 400 placówkach, a ich łączna moc sięgnęła 14 MW, co w skali roku pozwoli wygenerować około 14 GWh czystej energii elektrycznej.

KATEGORIA
ENERGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies