Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Kolejny dyskont stawia na fotowoltaikę. Panele pojawią się na dachach sklepów Lidl

W 2021 roku niemiecka sieć chce wyposażyć 120 swoich polskich placówek w źródła energii ze słońca

Lidl poszerza wachlarz działań, które sprawią, że jego działalność będzie mniej szkodliwa dla środowiska. Jak donosi serwis wiadomoscihandlowe.pl, od bieżącego roku na dachach wszystkich nowych sklepów sieci będą montowane instalacje fotowoltaiczne. Panele fotowoltaiczne pojawią się też na 60 istniejących już budynkach. W efekcie w 2021 roku elektrownie słoneczne pojawią się na 120 marketach Lidla.

Przeczytaj też: Prawie połowa Polaków deklaruje, że ograniczy spożycie mięsa

Sieć zapewnia, że korzysta już z ekologicznych rozwiązań. Powszechnie stosuje np. pompy ciepła jako odnawialne źródło energii. Do tego postawiono na energooszczędne oświetlenie LED czy odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych. W rodzimych Niemczech firma instaluje przy sklepach stacje do ładowania samochodów elektrycznych. Ekologiczne zmiany widać także w ofercie, o czym możesz przeczytać w serwisie green-news.pl. Sieć promowała roślinne burgery, produkty z plastiku z recyklingu czy sadzonki ułatwiające założenie warzywniaka.

Na polskim rynku Lidl z pewnością nie będzie liderem w zakresie transformacji energetycznej. W lutym polska sieć Dino zakończyła pierwszy etap zapowiedzianego w ubiegłym roku planu zakładania instalacji fotowoltaicznych na dachach marketów. Instalacje pojawiły się na 400 placówkach, a ich łączna moc sięgnęła 14 MW, co w skali roku pozwoli wygenerować około 14 GWh czystej energii elektrycznej. Firma przeszła szybko do kolejnej fazy programu i jeśli harmonogram prac nie zostanie zaburzony, to łączna moc instalacji słonecznych wyniesie w 2022 roku 33 MW.

Przeczytaj też: Żabka wprowadza roślinną markę Plant Hunter

Dino przekonuje, że tylko w przyszłym roku kilkaset instalacji fotowoltaicznych pozwoli zredukować emisje szkodliwych substancji o około 24 tys. ton ekwiwalentu CO2. Gdyby w takim tempie działały pozostałe sieci dyskontów, a szerzej całego handlu detalicznego, w Polsce przybyłoby tysięcy budynków wyposażonych w instalację fotowoltaiczną. I chociaż już teraz można mówić o boomie na panele, byłoby idealnie, gdyby ten rynek rozwijał się jeszcze szybciej.

KATEGORIA
ENERGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies