Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Produkty neutralne dla klimatu w ofercie Lidla. Na półkach szukaj nowego oznaczenia

Firma zapewnia, że produkty przyjazne planecie będą wysokiej jakości i przystępne cenowo

Coraz więcej firm informuje, że wprowadza do oferty produkty neutralne dla klimatu. Czasem odnosi się to tylko do części towarów, innym razem do całej oferty. Dotyczy to przedsiębiorstw spożywczych, handlowych, odzieżowych, ale też np. podmiotów z sektora IT. Warto pamiętać, że ich działalność może być bardzo obciążająca dla planety. Zmiany w tym zakresie postanowił wprowadzić także Lidl.

Przeczytaj też: Amazon inwestuje w duże maszyny latające

Sieć sklepów informuje, że w jej ofercie znajdą się produkty neutralne dla klimatu. Początkowo będzie to dotyczyć żywności sprzedawanej pod marką własną Lidla: Vemondo. Obejmuje ona asortyment przeznaczony dla wegan, który zazwyczaj dostępny jest w ramach Tygodni Wegańskich. Sieć zaznacza jednak, że część produktów Vemondo klienci znajdą na stałe we wszystkich jej sklepach.

Firma wyjaśnia, że na niektórych produktach pojawi się oznaczenie, mówiące o tym, że dany produkt jest neutralny dla klimatu. Dotyczy to m.in. klasycznego tofu, jogurtu sojowego, bio napoju sojowego, ale też alternatyw dla mleka: napoju owsianego, migdałowego i kokosowego. Przy kolejnym Tygodniu Wegańskim będzie to już blisko 30 produktów. Firma zapewnia, że będą one wysokiej jakości, a ich ceny nie spustoszą portfeli.

Przeczytaj też: We Wrocławiu ruszyła fabryka ogniw perowskitowych

W jaki sposób Lidl osiąga neutralność klimatyczną produktów? Spółka wyjaśnia, że odbywa się to z pomocą mechanizmów kompensacji. Dwutlenek węgla powstały w wyniku uprawy, produkcji i transportu nie znika w magiczny sposób. Lidl wspiera jednak certyfikowane projekty ochrony klimatu, takie jak m.in. ponowne zalesianie w Ugandzie, pozyskiwanie czystej wody pitnej w Erytrei i energii słonecznej w Indiach. Sieć deklaruje, że w przyszłości sprawdzi, w jaki sposób można długoterminowo uniknąć, zredukować lub skompensować emisję CO2 w łańcuchu dostaw.

Rozwiązanie zaproponowane przez Lidla nie jest idealne – wciąż leczone są skutki choroby, a nie jej przyczyny. Warto tymczasem przypomnieć, że w 2021 roku na 120 marketach Lidla pojawią się instalacje fotowoltaiczne.

KATEGORIA
EKOLOGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies