Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Samorządy chcą czystego transportu. Pieniądze na dopłaty rozeszły się ekspresowo

NFOŚiGW wesprze zakup elektrycznych autobusów i trolejbusów. Miliard złotych wsparcia wystarczył na dwa tygodnie

Złożone w ciągu dwóch tygodni wnioski o dofinansowanie w programie NFOŚiGW „Zielony transport publiczny” wyczerpały pulę dotacji. Samorządy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego chętnie sięgnęli po 1,1 mld zł zgromadzonych w funduszu.

Przeczytaj też: Gdynianie zyskują nowe możliwości. Czy zrezygnują z samochodów?

W ramach „Zielonego transportu publicznego” NFOŚiGW przekaże ponad miliard złotych na zakup i leasing zeroemisyjnych autobusów o napędzie elektrycznym (bateryjnym lub wodorowym). W ramach dotacji można sfinansować szkolenie kierowców i mechaników oraz budowę lub modernizację infrastruktury do ładowania. Dotyczy to także sieci trakcyjnych, ponieważ inwestycja może obejmować trolejbusy.

Przeczytaj też: Warszawa neutralna klimatycznie do 2050 roku

O dofinansowanie mogły się starać samorządy i inni operatorzy transportu publicznego. W przypadku pojazdów wodorowych dofinansowanie może sięgnąć aż 90 proc. inwestycji. Ważną częścią wniosków (i warunkiem otrzymania dotacji) jest wykazanie efektu ekologicznego. Celem programu jest bowiem zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza. Porównując zainteresowanie środkami na zakup i leasing autobusów i trolejbusów z programem wsparcia dla samochodów elektrycznych, można już chyba mówić o sukcesie NFOSiGW. Przypomnijmy, że budżet na elektryczne auta został wykorzystany tylko w kilku procentach.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies