Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Skończył Ci się makaron, szampon i miód? Nie wyrzucaj opakowań – odbierze je kurier. Tak działa Loop

Platforma Loop promująca opakowania wielokrotnego użytku, będzie obsługiwać więcej klientów. Pojawi się u naszych sąsiadów

Platforma Loop poinformowała niedawno za pośrednictwem mediów, że rozszerza swoją działalność w Stanach Zjednoczonych. Startup dostarczający żywność czy produkty go higieny osobistej w opakowaniach wielokrotnego użytku, dostrzegł nowe szanse rozwoju w czasie pandemii – zainteresowanie jego ofertą wzrosło. Co ciekawe, firma ma plany rozwoju także na rynku europejskim.

Przeczytaj też: Problem z segregowaniem śmieci mają Polacy z wyższym wykształceniem

Jak działa Loop? Klient dokonuje zamówienia na stronie platformy. Znajdzie tam produkty różnych firm, także tych dużych i dobrze znanych. W green-news.pl pisaliśmy już, że rozwiązanie to testuje koncern PepsiCo. Skompletowane zamówienie zostaje dostarczone pod wskazany adres w specjalnej torbie – znika zatem problem kartonu czy folii, które natychmiast trafiłyby do śmieci.

Klient korzysta z dostarczonych produktów: szamponów, kremów, musli, napojów, lodów, przekąsek, bakalii czy makaronów, a gdy opakowania są już puste, pakuje je do torby, w której przyjechały i wzywa kuriera. Opakowań można używać wielokrotnie. Kiedy trafiają do firmy, są czyszczone i ponownie uzupełniane. Dzięki temu mogą być wysłane do kolejnego klienta. Korzystanie z tego rozwiązania, nie wiąże się z płaceniem abonamentu – ponosi się koszt zakupów i kaucji za opakowania.

Przeczytaj też: Płyn do naczyń i szampon do własnego pojemnika. W Rossmannie

Czy Loop rozwiązuje konkretny problem? Wydaje się, że tak. Świat zalewa fala śmieci, których przybywa w zastraszającym tempie. Do produkcji opakowań zużywa się surowce i energię, a gdy tylko wyjmie się z nich właściwy produkt, stają się bezużyteczne, a przy tym szkodliwe. O skali problemu przekonali się niedawno uczeni badający dno Morza Śródziemnego. Mogłoby się wydawać, że rozwiązaniem będzie recykling, ale ten nie działa tak, jak powinien. A dzisiaj przechodzi kryzys, ponieważ niskie ceny ropy sprawiają, że odzyskiwanie tworzyw jest nieopłacalne.

Oczywiście w przypadku Loop także należy zadać kilka istotnych pytań: ile razy może być użyte jedno opakowanie i jaki jest jego ślad węglowy? Czy wprowadzenie tego rozwiązania na szeroką skalę będzie ekologiczne, jeśli weźmie się pod uwagę częste wizyty kurierów u wielu klientów? Czy ten biznes może być opłacalny dla każdej strony (platformy, klientów i producentów)? Do tej pory system był testowany w Paryżu i Nowym Jorku, miastach, w których takie nowinki trafiają na podatny grunt. Ale czy pomysł sprawdzi się też na prowincji?

Przeczytaj też: Kawa w kapsułkach okazała się kolejną częścią plastikowej plagi

Na przynajmniej część z tych pytań odpowiedzi powinny się pojawić, gdy z platformy będzie mogło skorzystać więcej osób z USA. System zostanie też przetestowany w Japonii, Niemczech, wielkiej Brytanii czy Kanadzie, więc danych do analizy nie powinno zabraknąć. Kto wie, może tym tropem pójdzie więcej firm, gdy okaże się np., że koszty związane z ilością przybywających śmieci szybko rosną i produkty oferowane w opakowaniach wielokrotnego użytku są nie tylko bardziej eko, ale też mniej obciążające dla portfela?

KATEGORIA
LESS WASTE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies