Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Pierwsza w Polsce ultraszybka stacja ładowania Siemensa już działa

Urządzenie jest częścią sieci NOXO Energy. To setna lokalizacja operatora

NOXO Energy, polski operator sieci ładowania, oddał do użytku pierwszą ultraszybką stację wyprodukowaną przez Siemensa. Urządzenie stoi przy śląskim odcinku autostrady A1, przy węźle Rybnik. To setna stacja operatora i pierwsza o tak dużej mocy. Sicharge-D Siemensa umożliwia ładowanie podłączonego auta z mocą 150 kW. Dominującym w Polsce standardem jest 50 kW. Jednak wraz z rosnącymi możliwościami przyjmowania większych mocy przez auta zapotrzebowanie na ultraszybkie ładowarki rośnie.

Przeczytaj też: Polski producent ładowarek dostarczy urządzenia dla Ionity

Właściciele NOXO zdecydowali się na urządzenie, w którym mogą się jednocześnie ładować z dużą mocą dwa pojazdy. Stację ładowania Siemensa można rozbudować o następne dwa szybkie złącza. A kolejne, piąte auto, można podpiąć do kabla ładującego wolniej, z mocą 22kW.

– Tym razem, w ramach uruchamiania naszej setnej lokalizacji, dzięki współpracy z Elocity i właścicielami stacji Shell Bełk, udostępniamy naszym klientom kolejne cztery stanowiska do ładowania aut elektrycznych, w tym dwa ultraszybkie – wyjaśnia Jakub Bańkowski, prezes zarządu NOXO Energy.

Ultraszybkie stacje ładowania znacząco skracają czas spędzony na pobieraniu energii. Zazwyczaj wystarczy zaledwie kilkanaście do 30 minut, by naładować baterię do 80 proc. – W większości modeli po osiągnięciu takiego stopnia naładowania proces ładowania znacząco zwalnia. W ten sposób producenci starają się zadbać o długą i bezproblemową eksploatację baterii.

Przeczytaj też: Power Dot obiecuje otwarcie ponad 1200 nowych stacji ładowania w Polsce

Urządzenia Siemens debiutowały kilkanaście miesięcy temu. To kolejny producent infrastruktury, który rozwija technologie ultraszybkiego ładowania. Stacje o mocy 150 kW i więcej mają w swojej ofercie m.in. Ekoenergetyka Polska, ABB i Tesla. Rynek tego rodzaju rozwiązań będzie się w najbliższym czasie intensywnie rozwijał także za sprawą sieci stacji ładowania dla ciężarówek.

W Polsce szybkich stacji, o mocy powyżej 100 kW, jest niewiele ponad 100. Szybka infrastruktura ładowania powstaje wolno. Barierą są przeciągające się okresy oczekiwania na przyłącza energetyczne. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych alarmuje, że w Polsce operatorzy potrzebują średnio dwa razy więcej czasu na uruchomienie szybkiej stacji niż wynosi przeciętna unijna.

Zdjęcie: mat prasowe Siemens

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies