Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Minister Czarnek wprowadza ekologię do szkół. Zaczął od wykreślenia „ideologii ekologizmu”

Podczas konferencji prasowej z udziałem szefa resortu klimatu, minister Czarnek zapowiedział, że w szkole nie będzie miejsca dla „ideologii ekologizmu” i doprecyzował, co ma na myśli

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek oraz minister klimatu Michał Kurtyka podpisali 17 sierpnia br. list intencyjny, w którym wyrażają chęć współpracy na rzecz edukacji ekologicznej i klimatycznej. Podpisanie dokumentu odbyło się w asyście przedstawicielek i przedstawicieli środowisk młodzieżowych oraz pełnomocnika ds. polityki młodzieżowej Piotra Mazurka, a także Łukasza Rzepeckiego, doradcy prezydenta.

– Będziemy rozwijać edukację ekologiczną i dot. klimatu, ale nie zgadzamy się na jakąkolwiek ideologię ekologizmu, polegającą na humanizacji roślin i zwierząt i animalizacji człowieka. Tego na pewno w podstawach programowych nie będzie – zapowiedział Czarnek.

Przeczytaj też: Podsumowanie pierwszego miesiąca dopłat do samochodów elektrycznych

Z kolei szef resortu klimatu zwrócił w swojej wypowiedzi uwagę na to, że kształtowanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej i klimatycznej ma kluczowe znaczenie dla wdrażania standardów ochrony środowiska. – Osiągnięcie celów środowiskowych jest ściśle związane z prezentowanym przez społeczeństwo poziomem kompetencji ekologicznych – zauważył Kurtyka.

Dodał, że informacje na temat ekologii i ochrony środowiska są już w podstawach programowych podstawówek i szkół średnich, ale edukację w tym obszarze należy uefektywnić i poprawić. – To na nas ciąży obowiązek zostawienia uczniom świata, Polski, środowiska w jak najlepszym stanie, po to, żeby mogli godnie żyć. I ta świadomość nas łączy, pomimo różnic, które nas dzielą – dodał Czarnek.

Przeczytaj też: Powstaje Europejskie Centrum Elektromobilności

W preambule listu intencyjnego zwrócono uwagę, że „głos młodych ludzi w sprawie bezpieczeństwa ekologicznego kraju powinien być wysłuchany, by oni sami byli gotowi działać jako inicjatorzy zmian na rzecz środowiska i zrównoważonego rozwoju, a także brać udział w kształtowaniu polityki na rzecz zrównoważonego rozwoju na poziomie regionalnym, krajowym i globalnym”.

Minister klimatu zapowiedział, że jego resort w oparciu o wiedzę specjalistów chce przygotowywać materiały, które trafią do uczniów i nauczycieli. W marcu br., ministerstwo klimatu udostępniło pakiet „Lekcje z klimatem”, który został opracowany we współpracy z ekspertami. Wcześniej opublikowane przez resort materiały zostały skrytykowane, gdyż zawierały błędy merytoryczne.

Zdjęcie: mat. prasowe MKiŚ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies