Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Tego produktu w Biedronce już nie kupisz. I bardzo nas to cieszy

Portugalska sieć sklepów daje sygnał firmom, które ociągają się z wprowadzaniem zmian

Biedronka rezygnuje z jaj z chowu klatkowego – dla osób, którym dobro zwierząt leży na sercu, może być to jedna z ważniejszych informacji w ostatnim czasie. Już w najbliższych tygodniach popularna sieć dyskontów zacznie w Polsce wprowadzać zmiany, które pierwotnie planowano wdrożyć dopiero za kilka lat. Od 1 stycznia 2021 roku jajek z symbolem „3” nie kupisz w żadnym z ponad 150 sklepów Biedronki w Warszawie.

Przeczytaj też: Ikea mocno namiesza w ofercie spożywczej

Po stolicy przyjdzie czas na kolejne miasta i regiony. Finał będzie taki, że wraz z końcem przyszłego roku portugalska sieć całkowicie wycofa świeże jaja klatkowe z oferty. Dotyczy to produktów sprzedawanych pod markami własnymi, jak i marek innych firm, okazjonalnie pojawiających się w Biedronce. Alternatywa? Jaja z chowu ściółkowego, na wolnym wybiegu oraz produkcji ekologicznej, czyli odpowiednio dwójki, jedynki i zerówki.

Przeczytaj też: Pierwsze na świecie na mięso z probówki dopuszczone do sprzedaży

Sklep tłumaczy, że zmiana wynika z oczekiwań klientów. Czy będzie miała wpływ na innych? Przekonana jest o tym sama sieć. Bo chociaż wcześniej podobne decyzje podejmowały Grupa Eurocash, Społem czy Aldi, to Biedronka sprawiała wrażenie hamulcowego tego procesu. Jej śladem mogą teraz pójść inni oporni. Sama sieć informuje w komunikacie, że w 2019 roku w Polsce blisko 50 milionów kur zniosło ponad 10 miliardów jaj przeznaczonych do spożycia. Niestety zdecydowana większość tych zwierząt spędza całe życie w klatkach.

KATEGORIA
EKOLOGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies