Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Carrefour sprzeda Ci tańszą żywność. Wystarczy jedna aplikacja

Docelowo wszystkie sklepy tej sieci w naszym kraju będą walczyć z marnowaniem żywności z pomocą apki

Wkrótce obchodzić będziemy ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Przy tej okazji pojawią się zapewne raporty dotyczące żywności, która każdego roku trafia na wysypiska lub jest marnowana w inny sposób – zarówno w pojedynczych gospodarstwach domowych, jak i globalnie. Zaprezentowane w takich zestawieniach liczby wywołają u wielu osób ból głowy. Na szczęście przybywa inicjatyw, które mogą ograniczyć ten problem. Jednej z nich podjął się polski Carrefour.

Przeczytaj też: Carrefour przywiezie zakupy elektrycznym dostawczakiem

Sieć sklepów staje się członkiem programu Too Good To Go. Zakłada on, że użytkownicy aplikacji o tej samej nazwie mogą kupować w atrakcyjnej cenie produkty, którym kończy się data ważności. Akcja wystartowała w Polsce przeszło rok temu, a jej partnerami zostały zarówno duże, znane marki (Starbucks, Pizza Hut, North Fish czy BP, o czym mogłeś przeczytać w serwisie green-news.pl), jak i warzywniaki, piekarnie czy małe kawiarnie. Partnerów jest już prawie 1200. Przyłączenie się Carrefoura może jednak otworzyć zupełnie nowy rozdział w tym projekcie, gdyż zaczynają się w nim pojawiać duże sieci sklepów.

Przeczytaj też: Carrefour wycofa ze sprzedaży żywe karpie

Użytkownicy aplikacji od października będą mogli kupować taniej produkty w kilkunastu lokalach francuskiej firmy w Warszawie i Krakowie. Co ważne, docelowo w Too Good To Go mają się znaleźć wszystkie sklepy Carrefour Polska. Jedzenie o krótkim terminie przydatności, ale wciąż dobre, będzie lądować nie na wysypiskach, ale w paczkach – niespodziankach, a te trafią do użytkowników apki. Obecnie jest ich nad Wisłą przeszło 317 tys. Na całym świecie z aplikacji korzysta już przeszło 20 mln osób. Problemu marnowania żywności to nie rozwiąże, ale od czegoś trzeba zacząć. Więcej informacji na temat inicjatywy znajdziesz pod tym adresem.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies