Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Jurorki wybrały najlepszy samochód 2022. To jednak nie „elektryk”

Zwycięzcą w konkursie Women's World Car of the Year został Peugeot 308

W tegorocznej odsłonie konkursu Women's World Car of the Year (Najlepszy Samochód Roku Świata Kobiet) zwyciężył miejski model – Peugeot 308. Konkurencja była silna: Kia Sportage, BMW iX, Ford Mach-e, Audi e-Tron GT i Jeep Wrangler 4xe – aż cztery modele wyróżnione w poszczególnych kategoriach miały napęd elektryczny. Samochód francuskiego producenta był finalistą w kategorii Najlepszy Samochód Miejski. W konkursie głosowało 56 dziennikarek motoryzacyjnych z 40 krajów.

Przeczytaj też: Ekoenergetyka Polska dostarczy stacje ładowania dla Ionity

Za co jurorki doceniły Peugeota 308? Wygrał ze względu na właściwości jezdne i zaskakującą dynamikę, jak na silnik o pojemności 1,2 litra. Peugeot oferuje auto w całej gamie napędów: od benzynowego i wysokoprężnego po hybrydowy plug-in. Wersja z silnikiem elektrycznym pojawi się na rynku w przyszłym roku.

Dlaczego w tegorocznej edycji konkursu nie wygrał „elektryk”? – Odpowieź moim zdaniem jest jedna: brak stacji ładowania. Wyróżnione w pozostałych kategoriach samochody elektryczne to pierwsza liga jeśli chodzi o zastosowane rozwiązania technologiczne i co za tym idzie – wyższa półka cenowa. Dla większości kierowczyń i kierowców samochód elektryczny to wciąż skok na głęboką wodę. Doceniam to, że samochodem roku został model miejski, bardziej przystępny cenowo, ale oferujący już wysoki standard wyposażenia. Peugeot na rynek z napędami spalinowymi od razu wprowadził hybrydę plug-in, czyli zwycięzca występuje też w wersji zelektryfikowanej – podsumowuje Agata Rzędowska, która była też jurorką WWCOTY.

Ogłoszenie zwycięzcy towarzyszy Międzynarodowemu Dniu Kobiet (wyniki publikowane są po północy czasu GMT). Głosowanie zamknięto 17 lutego br. Women's World Car of the Year to jedyny międzynarodowy konkurs, w którym głosują wyłącznie kobiety-dziennikarki motoryzacyjne. Został ustanowiony w 2009 roku przez Nowozelandkę Sandy Myhre. Celem inicjatywy jest wyróżnienie najlepszych samochodów oferowanych w poszczególnych kategoriach oraz wzmocnienie głosu dziennikarek w świecie motoryzacji.

Głosy zostały zweryfikowane przez firmę Grant Thornton mającą siedzibę w Auckland w Nowej Zelandii. Audytor czuwa nad głosowaniami WWCOTY od momentu ustanowienia tytułu w 2009 roku.

Przeczytaj też: Dziennikarka green-news.pl dołącza do grona jurorek WWCOTY

Cennik zwycięskiego modelu w Polsce zaczyna się od 92 300 zł. Dostępne są trzy poziomy wyposażenia: Active Pack, Allure i GT. Podstawowa jednostka napędowa to silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra o mocy 110 KM z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Jest on produkowany w polskiej fabryce Stellantis w Tychach. Gamę uzupełniają: silnik benzynowy o mocy 130 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów; Diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz benzynowa wersja hybrydowa plug-in o łącznej mocy 180 KM ze skrzynią automatyczną. Zasięg elektryczny w tej wersji to ok. 60 km.

Model w pełni elektryczny został zapowiedziany na 2023 rok. Producent ujawnia, że auto będzie miało 54 kWh baterię co da ok. 400 km zasięgu.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies