Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Używasz wyszukiwarki lotów Google? Teraz zobaczysz szacowaną emisję CO2 podróży

W algorytmie uwzględniono nie tylko rodzaj samolotu, ale też wybrane przez pasażera miejsce

Google uzupełnił swoją wyszukiwarkę lotów Google Flight o nową funkcję. Teraz obok informacji o godzinach wylotu i przylotu, czyli czasu trwania podróży, lotniska i ceny, osoba poszukująca połączenia zobaczy także szacunkowe dane dotyczące emisji dwutlenku węgla generowanej podczas lotu. W ten sposób, jeśli na liście wyników zobaczysz oferty w podobnej cenie lub w zbliżonym terminie, możesz wybrać lot, podczas którego samolot wyemituje mniej CO2.

Przeczytaj też: Przyszłość lotnictwa będzie wodorowa?

Jak wyliczana jest szacunkowa emisja CO2 przypadająca na jednego pasażera? W algorytmie uwzględniono nie tylko rodzaj samolotu, ale też wybrane miejsce. Jak się okazuje, średnia emisja CO2 w przypadku klasy premium czy biznes jest wyższa niż w klasie ekonomicznej. Pasażerowie podróżujący wygodniej po prostu zajmują więcej miejsca i mają większy udział w emisji.

Google oznacza w wyszukiwarce loty o niższych emisjach CO2 zieloną plakietką. Wyniki wyszukiwania można także sortować według tego parametru. Jeśli tak zrobisz, loty o najmniejszej emisji ukażą się na szycie listy.

Przeczytaj też: DHL Express inwestuje w bezemisyjną flotę lotniczą

Niestety podróż samolotem należy do najbardziej emisyjnych rodzajów transportu pasażerskiego. Europejska Agencja Środowiska wyliczyła, że podczas lotu do atmosfery trafia prawie 300 gramów dwutlenku węgla na tzw. pasażerokilometr. Dla porównania podróż samochodem to ponad 100 gramów, autobusem spalinowym – bez mała 70 gramów, a pociągiem elektrycznym – 15. Dlatego jeśli wybierasz się do któregoś z nieodległych miast europejskich, wybierz transport szynowy.

Tym bardziej, że jak informowaliśmy z tekście Ciche, oszczędne i komfortowe. Nowe pociągi dla austriackich kolei państwowych od Siemensa, pociągi nocne w najbliższych latach będą przeżywały w Europie renesans. Mają skutecznie zastąpić loty na krótkie dystanse. To efekt zarówno lokalnie przyjmowanego prawa, np. we Francji, jak i działań Brukseli. Kluczową postacią dla odnowienia nocnych połączeń kolejowych jest eurodeputowana Karima Delli. W efekcie jej działań pojawia się coraz więcej zapowiedzi uruchamiania takich tras. Potencjał biznesowy tego rodzaju połączeń widzi też czeski operator, o którego planach możesz przeczytać tutaj.

KATEGORIA
KLIMAT
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies