Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
FlixBus chce ograniczać emisje. Część autobusów zasili nowy rodzaj paliwa - biogaz

Początkowo rozwiązanie będzie testowane na dwóch trasach

Transport, zwłaszcza ten dalekobieżny, stanowi jeden z sektorów gospodarki, które muszą być poddane transformacji, jeśli chcemy uniknąć najczarniejszego scenariusza katastrofy klimatycznej. Dotyczy to nie tylko bardzo problematycznych segmentów lotnictwa oraz przewozu towarów i ludzi drogą morską, ale też transportu kołowego. Bo chociaż coraz więcej mówi się o jego elektryfikacji, to wciąż znajdujemy się na początku długiej i krętej ścieżki. Na szczęście nie brakuje na niej drobnych kroków, a przykładem eksperymenty FlixBusa.

Przeczytaj też: Polenergia zapewni zieloną energię dla stacji ładowania GreenWay

Firma FlixMobility, czyli operator podróży m.in. za pośrednictwem autobusów FlixBus oraz pociągów FlixTrain, poinformowała, że 1 lipca rozpoczną się kursy pierwszych międzynarodowych autokarów napędzanych biogazem. Będą jeździć na trasach Amsterdam-Bruksela oraz Sztokholm-Oslo. Zdecydowano się akurat na te połączenia, ponieważ jest na nich dostępny biogaz. Firma zakłada jednak, że dostępność tego paliwa będzie rosnąć – odpowiednie kroki w tym kierunku podjęła już UE.

Organizacja pozarządowa Atmosfair weryfikuje dla Flixbusa pochodzenie biogazu i sprawdza, czy jest to paliwo ekologiczne. Wstępne obliczenia wskazują na redukcję emisji CO2 o około 75 proc. w porównaniu z eksploatacją oleju napędowego na przywołanych trasach. Przy projekcie pracują też firmy Iveco i Scania, które dostosowały autobusy na biogaz do wymogów, jakie powinny spełniać autokary dalekobieżne.

Przeczytaj też: Orlen i Synthos zainwestują w małe reaktory jądrowe

FlixMobility przypomina, że pojazdy zasilane biogazem nie są pierwszą testowaną przez niego innowacją proekologiczną. W 2018 roku FlixBus uruchomił pierwsze na świecie całkowicie elektryczne autobusy dalekobieżne w Niemczech, Francji i USA. Pod koniec 2019 roku firma ogłosiła współpracę z niemieckim przedsiębiorstwem Freudenberg – przewiduje ona budowę pierwszego dalekobieżnego autobusu wodorowego. W serwisie green-news.pl przeczytasz z kolei o kursującym między Londynem a Dortmundem autokarze wyposażonym w panele słoneczne. Dzięki nim pojazd oszczędza około 7 proc paliwa na tej trasie.

KATEGORIA
EKOLOGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies