Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Grupa Coldplay śpiewa o tym, że „radość jest elektryczna”. Znana marka samochodowa podchwyciła rytm

Kampanii reklamowej dwóch nowych elektrycznych modeli BMW towarzyszy utwór brytyjskich muzyków, ale współpraca ma sięgać dużo głębiej

Coldplay to jeden z zespołów, które nie tylko mówią o potrzebie dążenia do zrównoważonego rozwoju, ale też szukają sposobów, by według tych zasad działać. Członkowie grupy inwestują w rozwiązania mające przyczynić się do poprawy stanu planety. Jednym z takich projektów jest Interceptor – pływająca, zasilana energią ze słońca oczyszczarka, która zbiera śmieci z rzek.

Według ostatnich doniesień Coldplay nawiązał współpracę z BMW, koncernem motoryzacyjnym, który stawia na elektryfikację transportu i rozwój zielonych technologii. Najnowszy singiel „Higher power” jest elementem kampanii promocyjnej nowych modeli elektrycznych BMW.

Przeczytaj też: Ryczałt za ładowanie samochodu elektrycznego, czy to nowy podatek?

Coldplay w listopadzie 2019 roku zapowiedział, że zawiesza trasy koncertowe. Wokalista Chris Martin tłumaczył tę decyzję faktem, że koncerty mają znaczący negatywny wpływ na środowisko, przede wszystkim poprzez konieczność transportu osprzętu i ekipy. – Nie ruszymy w trasę z albumem Everyday Life [poprzednia płyta grupy]. Chcielibyśmy poświęcić kolejny rok, może dwa, by dowiedzieć się, w jaki sposób nasza trasa mogłaby być nie tylko nieszkodliwa, ale także dobra dla środowiska – mówił Martin. Muzykom nie odpowiadało także to, że podczas koncertów zużywano masę plastikowych jednorazowych opakowań, a energia, która zasilała koncerty, nie pochodziła ze źródeł odnawialnych.

Przeczytaj też: Internauci uzupełnili ankietę BMW – to było spore zaskoczenie dla marki

BMW iX (całkiem nowy SUV) oraz BMWi4 (gran coupé) – to obecnie dwa flagowe modele marki BMW. Ich wprowadzenie na rynek potwierdza zapowiedź przestawiania się na napędy elektryczne. Tym chyba (oprócz wynagrodzenia) BMW zainteresował muzyków.

– To dopiero początek. Nie możemy się doczekać realizacji kolejnych zrównoważonych projektów we współpracy z Coldplay – zapowiada Stefan Ponikva, wiceprezes BMW Brand Communication and Brand Experience.

– Technologia wykorzystywana przez BMW w samochodach elektrycznych może w całości zasilić nasze występny na żywo energią z OZE – czytam w komunikacie Coldplay. Grupie udało się napisać ścieżkę dźwiękową, która pasuje do debiutujących modeli. „Higher Power” można tłumaczyć jako „Siłę wyższą”, co w odniesieniu do konieczności ograniczania emisji CO2 w sektorze transportu brzmi dwuznacznie. Czy to siły natury, które upominają się o umiar w działalności człowieka, czy gremia urzędników narzucających nowe regulacje dla sektora transportu? Ważne, żeby nowa mobilność dawała nam radość, bo jak śpiewa Coldplay „Ta radość jest elektryczna” („This joy is electric”).

Zdjęcie: materiały prasowe

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies