Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
David Beckham też inwestuje w elektromobilność – i to w jakim stylu

Światowa gwiazda piłki nożnej kupiła udziały w Lunaz Design, firmie zajmującej się konwersją klasycznych spaliniaków na samochody elektryczne

Do niedawna David Beckham był klientem Lunaz, a teraz został udziałowcem spółki. – Lunaz reprezentuje to, co najlepsze w brytyjskiej pomysłowości, technologii i wzornictwie. Porwały mnie projekty renowacji jednych z najpiękniejszych klasycznych samochodów. Dokonano tego poprzez upcykling materiałów i elektryfikację – mówi Beckham. Lunaz Design ma już na swoim koncie spektakularne przeróbki takich unikatowych modeli jak: Rolls-Royce Phantom V, Jaguar XK120, Bentley Continental czy Range Rover Mk1. I nie chce poprzestać na klasykach.

Przeczytaj też: Wielka Brytania zakaże sprzedaży nowych samochodów spalinowych

– Założyciel firmy David Lorenz i jego zespół światowej klasy inżynierów budują coś wyjątkowego i niezwykle się cieszę, że stanę się częścią tego rozwijającego się projektu – dodaje Beckham. Wzrost firmy może być spektakularny, bo Lunaz wyjdzie poza niszę retrofittingu klasyków. Firma ogłosiła niedawno plany dotyczące trzech podmiotów z grupy Lunaz. Lunaz Design skoncentruje się na ekokonwersji klasycznych samochodów, Lunaz Applied Technologies skupi się na modernizacji pojazdów flotowych, a Lunaz Powertrain będzie dostarczać modułowe układy napędowe.

Przeczytaj też: Ikea, Uber i Volvo chcą zakazu sprzedaży samochodów spalinowych w UE

Warto poświęcić chwilę Lunaz Applied Technologies (L.A.T). Ta dywizja ma się zajmować przerabianiem pojazdów użytkowych takich jak śmieciarki, odśnieżarki inne ciężarówki w taki sposób, by mogły się poruszać w strefach zeroemisyjnych. – Do 2030 r., kiedy w Wielkiej Brytanii wejdzie w życie zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi, na świecie będą ich już 2 miliardy – wyjaśnia David Lorenz.

– Bez konwersji na napęd elektryczny marnowałyby się, a nasze podejście umożliwi ich dalsze wykorzystanie i przedłuży ich żywotność – dodaje Lorenz. Zdaniem założyciela Lunaz władze miejskie mogłyby zaoszczędzić ponad 43 proc. całkowitego kosztu posiadania śmieciarek, gdyby zdecydowały się na ich konwersję. – Upcykling istniejących pojazdów osobowych i użytkowych stanowi zrównoważoną alternatywę dla wymiany ich na zupełnie nowe – wyjaśnił przedsiębiorca. Faktycznie, kwestie poddawania pojazdów użytkowych ekokonwersji są coraz częściej przedmiotem dyskusji o flotach pojazdów komunalnych także w Polsce. Na retrofitting pojazdu użytkowego zdecydował się niedawno KGHM.

Zdjęcia: mat. prasowe

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies