Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Elektryczne kombi za 800 tys złotych? To może być tylko Porsche

Po spektakularnym sukcesie pierwszego seryjnego elektrycznego modelu Porsche, marka ma nową propozycję. Nowy wariant nadwozia Taycan to argument dla tych, którzy poza osiągami chcieliby mieć auto praktyczne

Choć cała branża motoryzacyjna w ostatnich miesiącach przeżywa trudne chwile, to segment aut premium trzyma się nieźle. Jak pokazują pierwsze dwa miesiące tego roku (według raportu Samar), sprzedaż w Polsce nawet zaczyna rosnąć.

I tu wjeżdża Porsche Taycan Cross Turismo cały na biało (albo na zielono, jak widać na zdjęciach promocyjnych). Ma więcej miejsca na bagaże dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu i to samo elektryczne serce oraz zadziorność. Taycan Cross Turismo ma napęd na cztery koła, adaptacyjne zawieszenie i cztery wersje konfiguracji mocy oraz pakiet Off-Road. Nie zabrakło też zastrzyku mocy na start, czyli Launch Control.

Porsche Taycan Cross Tourismo

Przeczytaj też: Nie bój się o zasięg auta elektrycznego zimą

Najsłabsza wersja Porsche w nowej wersji nadwozia Taycan 4 ma 380 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1s. Najmocniejsze „kombi” Taycan Turbo S ,ma 625 koni i rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s.

Nowy wariant nadwozia ma sprawić, że elektryczne Porsche będzie samochodem praktycznym. Można w nim zamontować specjalny bagażnik na trzy rowery. Przy okazji marka oferuje dwa zupełnie nowe modele rowerów ze wspomaganiem elektrycznym: Sport lub eBike Cross. Oczywiście bagażnik jest uniwersalny, a projektanci wykazali się zmysłem praktycznym. Mając zamontowane rowery wciąż możemy otworzyć pokrywę tylnego bagażnika. Przedni bagażnik nie zmienił się pod względem pojemności w porównaniu do pierwotnej wersji nadwozia Taycan.

Przeczytaj też: Kierowcę elektrycznego Porsche poniosło. Wyjechał przez szybę

– Przyszłość należy do elektromobilności. Wraz z premierą modelu Taycan Cross Turismo robimy kolejny duży krok w tym kierunku. W 2019 r., prezentując nasz pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy, wysłaliśmy światu jasny sygnał – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, podczas światowej premiery Taycan Cross Turismo.

Globalnie w 2020 roku Porsche sprzedało ponad 20 tyś. sztuk modelu Taycan, co stanowi około 14 proc. całkowitej sprzedaży marki. Co trzecie z dostarczonych w Europie aut ze Stuttgardu miało napęd elektryczny. Marka w szóstym sezonie dołączyła do serii Formuła E. Zakończyła debiutancki sezon na ósmej pozycji (na dwanaście biorących udział).

Samochody z nową wersją nadwozia będą dostępne w salonach już latem br. Każde auto będzie wyposażone w baterię o pojemności 93,4 kWh. Gama dostępnych wariantów obejmuje:

  • Taycan 4 Cross Turismo o mocy 280 kW (380 KM), moc w trybie overboost z Launch Control: 350 kW (476 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg (WLTP): 389-456 km
  • Taycan 4S Cross Turismo o mocy 360 kW (490 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 420 kW (571 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, zasięg (WLTP): 388-452 km
  • Taycan Turbo Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 500 kW (680 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 395-452 km
  • Taycan Turbo S Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 560 kW (761 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 388-419 km

Ceny zaczynają się od 486 tys. zł za wersję Taycan 4 Cross Turismo, najmocniejsza wersja Taycan Turbo S Cross Turismo kosztuje od 810 tys. zł wzwyż.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies