Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Acciona i Embraer wydadzą 27 mln euro na drony pasażerskie do poruszania się po miastach

Latające pojazdy mają być według inwestorów sposobem na szybkie poruszanie się w przestrzeni miejskiej

Acciona, hiszpański fundusz specjalizujący się w inwestycjach w zrównoważoną energetykę i budownictwo oraz brazylijski Embraer – producent samolotów – zawarły strategiczne partnerstwo dotyczące wdrożenia pojazdów latających jako sposobu poruszania się po miastach. Firmy przeznaczą na to blisko 30 mln euro (ok. 130 mln zł). Elementem projektu ma być stworzenie specjalnego pojazdu i infrastruktury do startów i lądowania – vertipuerto. Ze strony Embraera zaangażowana będzie spółka technologiczna Eve UAM LLC.

Przeczytaj też: Niebawem zaczną się testy latających elektrycznych samochodów

Firmy chcą przygotować nowe rozwiązania dla coraz gęściej zamieszkiwanych miast. Stawiają na zeroemisyjne pojazdy przypominające drony, ale mające przestrzeń pasażerską. Pojazdy w technologii eVtol (elektryczny pionowy start i lądowanie) będą mogły korzystać z vertiportów. Zostały one zaprojektowane przez Eve. Partnerstwo ma pomóc rozwijać również innowacyjne projekty z zakresu zrównoważonego budownictwa, energii, ładowania i magazynowania energii. Pasażerskie drony mają umożliwić szybkie przemieszczanie się po miastach. Będą uzupełnieniem transportu zeroemisyjnego.

Przeczytaj też: Carlos Sainz w zelektryfikowanym Audi triumfuje w Dakarze

Acciona od lat inwestuje w technologie pozwalające obniżać emisje CO2. Należy do grona najbardziej zrównoważonych firm energetycznych w Europie. Jest neutralna pod względem emisji CO2 od 2016 roku. Działa na ponad 60 rynkach.

Inwestuje nie tylko w rozwój np. morskiej energetyki wiatrowej. Angażuje się też w zeroemisyjne motorsporty – serię Extreme E, w której ma swój zespół. Elektrycznymi SUVami zaprojektowanymi na potrzeby współzawodnictwa jeżdżą Laia Sanz i Carlos Sainz. Seria rozpoczęła drugi sezon startów.

Embraer ogłosił w listopadzie 2021 roku nową strategię dotyczącą zrównoważonego rozwoju. Firma chce osiągnąć zerową emisję netto CO2 do 2050 roku. Prowadzi badania nad wprowadzeniem na rynek samolotów z napędami hybrydowymi i elektrycznymi – zarówno bateryjnymi jak i wodorowymi.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies