Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Podwarszawski startup Plantway, produkujący roślinny zamiennik kurczaka, w finale międzynarodowego konkursu

Tylko pięć firm zakwalifikowało się do ostatniej rundy współzawodnictwa

Plantway produkuje roślinne zamienniki mięsa kurzego. Produkt o nazwie „Ku*czak” powstaje na bazie białka grochu. Produkcja odbywa się lokalnie, niedaleko Warszawy. Jak podkreśla Tomasz Woźniakowski, członek zarządu Plantway, firma chce się wyróżnić jakością. Oferowane produkty mają prosty skład, powstają ze składników dobrej jakości i zawierają dużo białka, żelaza i błonnika. Atuty Plantway zostały docenione przez międzynarodowe grono jury konkursowego Scale It up! Jest to inicjatywa Bühler, Cargill, Givaudan i Puris – potentatów z branży spożywczej. Ma pomóc foodtechom szybko rosnąć.

Przeczytaj też: W Czechach powstaje największa zadaszona farma akwaponiczna

Plantway oferuje swoje produkty w trzech smakach: klasycznym, gyros i indian curry. Zamiennik mięsa kurczaka jest dostępny zarówno w małych opakowaniach, jak i w mrożonych porcjach po 2 lub 10 kg dla branży gastronomicznej i hotelarskiej . Cechą charakterystyczną produktu jest włóknista struktura „mięsa”.

Do konkursu Scale It up! zgłosiło się kilkadziesiąt startupów z sektora białek roslinnych. Spółka z Mazowsza współzawodniczyła z firmami z Bliskiego Wschodu i innych części Europy. Co daje uczestnictwo w takim konkursie? Startupy mają możliwość skorzystania ze wsparcia technologicznego i doradztwa specjalistów pracujących dla globalnych koncernów. Nagrodą w konkursie była pomoc w rozwoju konkretnych produktów.

Przeczytaj też: Leonardo DiCaprio inwestuje w burgerowy biznes Lewisa Hamiltona

Duże koncerny poszukują na całym świecie foodtechów, czyli startupów oferujących innowacyjne rozwiązania w branży żywnościowej. Potrafią zagospodarować odpady, wykorzystują sztuczną inteligencję, produkują z lokalnie występujących roślin. Dzięki pojawieniu się ich produktów na rynku coraz łatwiej skomponować menu przyjazne dla planety, nie rezygnując z ulubionych smaków. Dlaczego to ważne? O tym w w 20 odcinku Green Podcast mówiła ambasadorka kampanii Chefs for Change, Dominika Targosz. Rynek zamienników mięsa stale rośnie. W Polsce, według badania GfK Polonia, w samym 2021 roku się podwoił.

Zdjęcia: mat. prasowe Plantway

KATEGORIA
INNOWACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies