Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Jak dbać o środowisko? To hasło w 2021 r. pobiło rekord popularności w Google'u na całym świecie

Według Google’a w 2021 roku ludzie na całym świecie szczególnie interesowali się swoim wpływem na zmiany klimatu

Google na podstawie zapytań wpisanych do wyszukiwarek na całym świecie prezentuje listę najpopularniejszych haseł w 2021 r. Okazuje się, że międzynarodowa społeczność coraz bardziej świadoma jest zagrożeń, jakie wiążą się ze zmianą klimatu. Amerykańska firma podaje, że zapytanie „Jak dbać o środowisko” pobiło w mijającym roku rekord popularności.

Przeczytaj też: Panele pokryte śniegiem? Jest rozwiązanie

Zdaniem Google’a częstotliwość pojawiania się tej frazy w wyszukiwarkach na całym świecie świadczy o tym, że ludzie działający na rzecz planety nie są tak nieliczni, jak się może wydawać. Kolejne na liście hasło „zmiany klimatu” pojawiało się częściej niż kiedykolwiek wcześniej na komputerach i smartfonach od mieszkańców wielkich miast po tropikalne wyspy, a liderem wyszukiwań, co zrozumiałe, było Fidżi. Podnoszący się wciąż poziom oceanu sprawia bowiem, że wyspom grozi zniknięcie pod wodą.

W lutym przerwy w dostawach prądu w USA i Pakistanie spowodowały, że hasło „brak prądu” było szczególnie popularne w wyszukiwarce. Czego jeszcze poszukiwali internauci zaniepokojeni zmianami klimatu? W kwietniu i kolejnych miesiącach dużym zainteresowaniem cieszyło się hasło „zrównoważony rozwój”. Natomiast w październiku przed nadchodzącą Konferencją Klimatyczną ONZ w Glasgow wśród brytyjskich internautów gwałtownie wzrosła popularność haseł „czy ludzie powodują zmiany klimatyczne i jak ograniczenie mięsa pomaga walczyć ze zmianami klimatycznymi”.

Przeczytaj też: Huawei chce zostać „Tesla killerem”

2021 rok mija także pod znakiem weganizmu. Liczba wyszukiwań hasła „vegan food near me” czyli „wegańskie jedzenie w pobliżu” wzrosła o ponad 5 tys. procent w stosunku do poprzedniego roku. Słowo „wegański” występowało często w połączeniu z „makaronem”, „ciastem”, „naleśnikami”, „chili” i „zupą”.

W Polsce przez ostatnich dwanaście miesięcy najszybciej na popularności zyskiwały frazy „burger wegański” i „wegański biszkopt”. Natomiast słowo „wegański” najczęściej występowało w zestawieniu z hasłami „tort”, „majonez”, „obiad” oraz „ser”. Słowo „wegetariański” odnotowano w zestawieniu z hasłami „bigos”, „gulasz” i „pasztet”. Najszybciej zyskiwały na popularności wyrażenia „szybki obiad wegetariański”, „wegetariański ramen”, „wegetariański gulasz” oraz „rosół wegetariański”.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies